"האיחוד הלאומי" הצביע נגד "חוק צהר"

מרבית חברי הסיעה החליטו להתייצב לימין החרדים ולהתנגד להצעת החוק, בהתבסס על עמדת הרבנות הראשית. ח"כ בן-ארי: "צהר" מעוניינים לרסק את הרבנות

חדשות כיפה אורי פולק 28/12/11 20:30 ב בטבת התשעב

"האיחוד הלאומי" הצביע נגד "חוק צהר"
אהוד אמיתון - יחידת תצפית-cc-by-sa, צילום: אהוד אמיתון - יחידת תצפית-cc-by-sa

מרבית חברי הכנסת של סיעת "האיחוד הלאומי" בחרו להצביע היום (ד') נגד הצעת "חוק צהר", שעבר בקריאה טרומית ברוב של 57 חברי כנסת בעד ו-15 מתנגדים. ההצעה קובעת כי בני זוג יהודים המבקשים להינשא יהיו רשאים להירשם לנישואין ולקבל את כל התיעוד הנדרש לשם כך אצל כל רשות רושמת המוסמכת לרישום נישואין.

באופן מפתיע ועל אף התמיכה הנרחבת לה זוכה החוק בקרב הציונות הדתית, דווקא בסיעת "האיחוד הלאומי" החליטו להתנגד לחוק, למעט ח"כ אריה אלדד, שביקש חופש הצבעה ואכן תמך בהחלטה, בניגוד לכל חבריו לסיעה.

ח"כ יעקב (כצל'ה) כ"ץ הסביר לכיפה כי החליט להתנגד להצעת החוק מנימוקים הלכתיים. "רבותינו מדריכים אותנו לשמעו בקול הרבנים הראשיים. גם לפני שנה, היחיד שנעתר לבקשת הרבנות הראשית מהשרים והח"כים הדתיים להכין את חוק הכשרות הקובע כי רק הרבנות מוסמכת לקבוע קריטריונים למתן תעודת כשרות, היה כצל'ה", אמר הראל כהן, דוברו של ח"כ כ"ץ.

לדבריו, "ככלל, ביחסי דת ומדינה, סיעתנו מודרכת על ידי רבותינו המדריכים אותנו להיות מתואמים עם הרבנות הראשית לישראל, כמיטב המסורת של הציונות הדתית".

גם ח"כ מיכאל בן-ארי התנגד להצעת החוק מנימוקים דומים. "הרבנים הראשיים מתנגדים להצעה הזו", הסביר הערב בן-ארי לכיפה. "מנהיגות 'צהר' מעוניינת בריסוק מוסד הרבנות. זו בכייה לדורות. הרב קוק הקים את הרבנות ורבני 'צהר' מחסלים אותה תוך פריצה של כל ביקורת מפני בעיות התבוללות".

בתגובה לדברים אמרו בארגון רבני צהר כי כל ההשתלחות הבוטה של חבר הכנסת בן ארי בארגון רבני צהר היא תולדה של קולות חרדיים שבן ארי מבקש לקושש לקראת הבחירות. חבל שבתוך להט ההגנה על הרבנות הראשית מרשה לעצמו חבר הכנסת לבזות ולהוציא שם רע על 600 רבנים בישראל המבקשים לערוך חופות ולקרב ליהדות את כל חלקי העם.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן