דתיים? איגוד הסייף לא רוצה אתכם

בלוח זמני התחרויות לשנת 2012 נקבעו מרבית אליפויות ישראל בשבת, כך ששחקנים דתיים אינם יכולים להשתתף בתחרויות הרשמיות. משרד הספורט: למצוא פתרון גם לדתיים

חדשות כיפה אורי פולק 30/10/11 01:51 ב בחשון התשעב

דתיים? איגוד הסייף לא רוצה אתכם
Vasnic64-cc-by-nd, צילום: Vasnic64-cc-by-nd

ספורטאים דתיים לא יוכלו לקחת חלק בתחרויות הרשמיות של ישראל בתחום הסייף. מלוח זמני התחרויות לשנת 2012 כולה כי מרבית אליפויות ישראל ייערכו בשבת, כך שספורטאים דתיים ייאלצו להמנע מלקחת חלק בטורנירים בין-לאומיים.

הסייף הדתי יובל פרוייליך, אלוף ישראל בסייף עד גיל 13, הופתע לקרוא את לו"ז התחרויות - שמדיר את רגליו מאליפויות ישראל. בעבר עתר פרוייליך כנגד החלטת ארגון הסייף, כשבשנת 2008 קבע השופט חנן מלצר כי יש לאסור קיום תחרות סייף בשבת, מפני שהיא מונעת מדתיים לקחת חלק בתחרויות.

גבי פרוייליך, אביו של יובל, אמר כי בכוונתו לעתור לבג"ץ נגד איגוד הסייף, מפני שלא קיבל את החלטת בית המשפט. "איגוד הסייף מקבל כסף מהמדינה לקיום התחרויות, אבל מפלה חלק גדול מהאוכלוסייה. את כל המהלכים הללו הם עושים למען הכיס, השם והמועדונים שלהם, בעוד שאחרים לא יוכלו לצבור ניקוד, כדי להגיע לייצג את המדינה גם בחו"ל", אמר פרוייליך.

עמדתו העקרונית של משרד התרבות והספורט גורסת כי הוא איננו מתערב בהחלטות האיגודים השונים אך קובע כי יש להתחשב ברגשות הדתיים ולא לקבוע אליפויות בשבתות. בנייר עמדה שהפיץ המשרד כבר בשנת 2009 נטען כי "משרד התרבות והספורט רואה בחשיבות רבה בהשתלבותם של ספורטאים וספורטאיות שומרי מצוות בפעילות השוטפת של ארגוני הספורט. עמדת משרדינו היא, כי על כל איגוד הספורט לאפשר לספורטאים שומרי מצוות להשתלב בנבחרות הלאומיות באופן שלא יגביל את השתתפותם בשל הנושאים הקשורים המצוות כמו: לבוש, מזון, שמירת מועדי ישראל וכיוצא באלו".

גם הפעם נמסר ממשרד התרבות והספורט כי "יש להבטיח שלצד התחרויות שיתקיימו בשבתות, תינתן גם לספורטאים הדתיים הזדמנות מלאה ושוויונית להתחרות על תואר אלוף או אלופת ישראל".