ד"ר תמר טננבוים תתמודד ברשימת הבית היהודי בירושלים

רגע לפני המועד האחרון להגשת הרשימות, הוחלט להציב את ד"ר טננבוים, רופאה ומדענית, במקום רחלי איבנבוים אשר הסירה את מועמדותה בעקבות לחץ מצד חרדים קיצוניים

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 18/09/13 10:14 יד בתשרי התשעד

ד"ר תמר טננבוים תתמודד ברשימת הבית היהודי בירושלים

רגע לפני המועד האחרון להגשת הרשימות, נסגרה אמש (ג‘) החמישייה הראשונה של רשימת הבית היהודי בירושלים. יו"ר הרשימה הוא דב קלמנוביץ'. אחריו מוצבים הרצל יחזקאל, רז קיל, ד"ר תמר טננבוים, שהוצבה במקום רחלי איבנבוים אשר הסירה את מועמדותה לאחר שאוימה בידי חרדים קיצוניים, וד"ר אלי וולף.

ד"ר טננבוים, רופאה ומדענית, מייסדת ומנכ"לית תנקיור (TenCure), מתמחה בגילוי ופיתוח של תרופות חדשניות בתחום ריפוי העורומחלת הסרטן. בעבר היא ניהלה תכניות פיתוח, הכוללות ייצור, רגולציה ובקרת איכות, והובילה תרופות מבחן לניסויים קליניים. כמו כן, היא הובילה גיוסי הון בהיקף כולל של למעלה מ-40 מיליון דולר מקרנות הון סיכון, משקיעים פרטיים ומענקי מדען ראשי, וביססה תיק פטנטים הכולל הגשות של למעלה מ-130 פטנטים, שמתוכם אושרו למעלה מ-35.

בעבר הוענקו לד"ר טננבוים מענקי מחקר, מלגות ועיטורים יוקרתיים, ביניהם מלגת קרן רוטשילד, מלגת קרן פולברייט, מענקי קרן גרמניה ישראל, הקרן הלאומית למדע, קרן ישראל לחקר הסרטן (ICRF - Israel Cancer Research Fund), המרכז הגרמני לחקר הסרטן (DKFZ - German Cancer Research Center), גרנטים של חברת Johnson & Johnson, ועוד.

יו"ר הרשימה, קלמנוביץ' כיהן בשנים האחרונות כיו"ר הדירקטוריון של החברה הממשלתית לשיקום הרובע היהודי ופעל לבנייתו מחדש של בית הכנסת "חורבן רבי יהודה החסיד" ברובע היהודי בירושלים, ובחידוש מוזיאון "הבית השרוף". היום הוא עומד בראש עמותת "זוכרים", בה מתועדים ומונצחים חללי צה"ל ופעולות האיבה. ב- 2009 היה מיוזמי "זוכרמיפדיה", להנצחת לוחמי מדינת ישראל.

יחזקאל היה ממקימי שכונת חומת שמואל בירושלים ועמד עד לימים האחרונים בראש המנהל הקהילתי של השכונה. קיל הוא פעיל פוליטי בבית היהודי ובמפד"ל מזה שנים רבות, היה יועץ שר החינוך גדעון סער, יועצו של יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט, ובעל טור בעלון השבת "מצב הרוח". ואילו וולף הוא דוקטור למשפטים, לשעבר סמנכ"ל בנק המזרחי. אלוף-משנה במילואים , שופט צבאי, תושב טלביה.