"דרשו את תיקי הרווחה והדתות"

מזכ"ל הסתדרות "הפועל המזרחי", אבי סולימן, קרא לאנשי "הבית היהודי" לדרוש דווקא את התיקים החברתיים ולהשתלט על תיק הדתות שמוחזק בידי החרדים

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 07/02/13 10:29 כז בשבט התשעג

"דרשו את תיקי הרווחה והדתות"
יחצ, צילום: יחצ

מזכ“ל הסתדרות ”הפועל המזרחי“, אבי סולימן, קרא לצוות המו“מ של ”הבית היהודי“ לדרוש במסגרת התנאים הקואליציוניים את תיקי הרווחה והדתות. בכנס המנהלים ה-2 שהתקיים השבוע בים המלח, אמר סולימן כי "בכל ההיסטוריה של הציונות הדתית התבלטנו בנושאים החברתיים“.

”תיק הרווחה בציונות הדתית הוא חשוב מאין כמוהו וכמזכ"ל של עשרות אלפי עובדים במשק הישראלי רואה בכך חשיבות עליונה למרות הדימוי שדבק בנו בתקשורת של אנשי המעמד הגבוהה“, אמר סולימן, ”ח"כ בנט וחברי הכנסת החדשים צריכים לדעת שמתנאי שכר ויחסי עובד מעביד מתחיל הכל".

לצד זה אמר סולימן כי "באותה הזדמנות עלינו לדרוש את תיק הדתות ולקחת את האחיזה בנושא מידי החרדים. עד כה הם שלטו בנושא ואנו נדחקנו הצידה".

סולימן, שתמך בחקיקה יום יום ראשון יום חופשי אמר כי "ציבור העובדים הדתיים הלאומיים תומכים בצורה מלאה בחוק זה ואנו כהסתדרות הפועל המזרחי קוראים ומחזקים ידי חברי הכנסת בבית היהודי לתמוך בדבר ולדאוג שאכן מהלך זה יהיה חלק מהסכם קואליציוני".

בפניה מול מנהלי החינוך הדתי, אמר סולימן, ששימש כחבר בוועדה הציבורית, ועדת דל שבחנה את נושא שכר הלימוד בישיבות ובאולפנות קרא שוב למנהלי המוסדות לדאוג להוריד את שכר הלימוד ולפעול יחד עם חברי הכנסת של הבית היהודי לצמצם את העלויות ולהוריד את הנטל הכבד מידי ההורים בציונות הדתית.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן