דרעי חושף את הקומבינה: תומכים בליאון כדי שליברמן יעזור בפירוק הקואליציה

כך הסביר יו"ר ש"ס, אריה דרעי, את הברית שכרת עם אביגדור ליברמן, לטובת הרצתו של משה ליאון בבחירות לראשות העיר ירושלים. "ליברמן הוא הציר המרכזי בקואליציה הזו, אי אפשר לפרק את הקואליציה בלעדיו", הסביר

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 15/10/13 22:30 יא בחשון התשעד

דרעי חושף את הקומבינה: תומכים בליאון כדי שליברמן יעזור בפירוק הקואליציה
Prokurator11-CC-BY, צילום: Prokurator11-CC-BY

יו“ר ש“ס, אריה דרעי, התייחס היום (ג‘) לתמיכתו במועמדותו של משה ליאון לראשות העיר ירושלים, תוך שהוא מנמק את השותפות בינו לבין יו“ר ”ישראל ביתנו“, אביגדור ליברמן, להרצתו של ליאון לתפקיד.

בראיון לרדיו ”קול ברמה“ הודה דרעי, לראשונה, כי מאחורי התמיכה עומדת ברית אסטרטגית בינו לבין ליברמן - במטרה לפרק את ממשלת נתניהו. ”אביגדור ליברמן הוא הציר המרכזי בקואליציה הזו. אי אפשר לפרק את הקואליציה הזו בלי אביגדור ליברמן. אי אפשר לבוא לאביגדור ליברמן ולהגיד לו אדוני אנחנו מחסלים אותך פוליטית חלילה, לא אומר אישית, ואנחנו הולכים עם המועמד שלך משה ליאון בירושלים ואחר כך נבקש שתפרק את הברית שלך עם יאיר לפיד ועם בנט זה לא יילך. נקודה. אי אפשר להתנהג בצורה כזו“, אמר דרעי בראיון.

הוא הוסיף וציין כי ”אם כעת יהיו חריקות בנושא ואם הציבור החרדי לא יהיה מאוחד סביב מועמדותו של משה ליאון, אני אומר לכם שאנחנו מאבדים את הסיכוי לפרק את הקואליציה הזו בשלוש שנים הקרובות“.

”גם אם אנחנו חלילה וחס לא נצליח אז איווט ליברמן איתנו ביחד בברית הזו שהוא יודע שהלכנו אתו בשותפות“, התייחס דרעי לאפשרות שליאון לא יזכה בתפקיד, ”שותפויות והסכמים לא עושים רק על הנייר, עושים בברית חברית, גם במלה במלה שהולכים ביחד בקרב גדול שהולכים ביחד אז שותפים אחר כך“.