דרישה משר הדתות: השווה מעמד בנות מדרשה לתלמידי ישיבה באגרת הנישואין

עמותת עיתים שיגרה מכתב לשר הדתות דוד אזולאי בבקשה שישווה מעמד בנות מדרשה בקבלת הנחה עבור אגרת רישום נישואין לאלו שמקבלים חיילים ותלמידי ישיבה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 03/06/15 18:57 טז בסיון התשעה

דרישה משר הדתות: השווה מעמד בנות מדרשה לתלמידי ישיבה באגרת הנישואין
דוברות המועצה הדתית ירושלים, צילום: דוברות המועצה הדתית ירושלים

עמותת 'עתים' שיגרה מכתב לשר לשירותי דת ח"כ הרב דוד אזולאי מש"ס בבקשה שישלים את מה שקודמו בתפקיד לא מילא, להשוות את מעמד בנות מדרשה בקבלת הנחה עבור אגרת רישום לנישואין לאלו שמקבלים חיילים, עולים חדשים, נכים וכן תלמידי ישיבה אשר לומדים תורה בדיוק כמוהן אך אינם נשים.

הקריאה באה לאחר שבכנסת הקודמת פנתה עמותת 'עיתים' לסגן השר לשירותי דת ח"כ הרב אלי בן דהן שיטפל בנושא אך הוא כאמור לא טיפל בכך. בנוסף, כשבעה חודשים לאחר ש'עתים' פנתה לבן דהן פנה ח"כ דאז דוד אזולאי אף הוא לבן דהן בבקשה כי ישווה את מעמדן של בנות חרדיות הלומדות בסמינרים לאלו המקבלים הנחות ברישום לנישואין.

במכתב שנשלח מטעם 'עתים' מוסבר כי רשימת הזכאים להנחה מדירה מתוכה נשים למרות שאלו נכללות בקטגוריה של לומדות תורה בדיוק כפי שבני ישיבות לומדים ועל כן תמוהה העובדה שהן אינן נכללות בזכאים.

עו"ד אלעד קפלן, מנהל המחלקה המשפטית החתום על המכתב אמר לאחר שליחתו "דורינו התברך בנשים רבות המבקשות ללמוד תורה ולהתחזק בעולמן הדתי והרוחני. תלמידות המדרשה אינן שונות או נחותות מתלמידי הישיבה ולא ייתכן שמדינת ישראל תמשיך להפלות אותן לרעה. חיזוק מעמדן של נשים במסגרות תורניות הינו משימה יהודית ראשונה במעלה".