דרום תל אביב: מהגרים חוגגים ומשתכרים בבתי הכנסת

תושבי השכונות מספרים על "תופעה עגומה" שהפכה לשגרה, כשמהגרים מסודן ואריתראה חודרים לבתי הכנסת באזור וחוגגים שיכורים באישון לילה

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 04/03/13 18:07 כב באדר התשעג

דרום תל אביב: מהגרים חוגגים ומשתכרים בבתי הכנסת
ההנהגה הצעירה, צילום: ההנהגה הצעירה

תופעה עגומה בדרום תל אביב: מהגרים סודנים ואריתראים עורכים מסיבות ריקודים ואירועים בבתי כנסת בשכונות, אליהם הם פולשים שלא כחוק. רק במוצאי השבת האחרונה התעוררו שכני בית הכנסת ”יסוד המעלה“ בדרום תל אביב, לקול מוסיקה וריקודים שבקעו מבית הכנסת, שם התקיימה מסיבת חתונה של מהגרים מסודן.

"סיוט לילי מתמשך", מגדירה זאת מאי גולן, תושבת השכונה. "טוענים שמותר להם לעמוד ולהתחתן שם ולעשות ככל העולה על רוחם. כשניסתה תושבת השכונה לצלם, תקפו אותה ורדפו אחריה עד לביתה. כשהגיעו תושבי השכונה ופעילי 'עוצמה לישראל' לעזור לה כלאו האריתראים את אחד הפעילים בפנים ואיימו עליו כשהם שיכורים“, היא מספרת.

לדבריה, המשטרה שהגיעה למקום הצליחה לחלץ את אחד מפעילי ”עוצמה לישראל“, שהוקף על ידי מהגרים אריתראים. למרות נוכחות המשטרה במקום, המסיבה נמשכה עד אור הבוקר. דניאל אלפי, שניסה להיכנס לבית הכנסת, הותקף על ידי המהגרים שחבטו בו בצווארו באמצעות בקבוקי זכוכית.

תושבי השכונה המעידים כי המציאות הזו הפכה לשגרה, יקיימו מחר משמרת מחאה נגד הפקרת בתי הכנסת. בעצרת צפוי להשתתף הח“כ לשעבר מיכאל בן ארי, שממשיך לשמור על קשר עם אנשי השכונות.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן