דף הפייסבוק של גדודי אל קסאם בעברית הוסר בעקבות תלונות

בעוד מבצע צוק איתן ממשיך ואף מתגבר, ברשת נאבקים בתעמולה של ארגוני הטרור. בעקבות תלונות גולשים הוסר דף הפייסבוק של גדודי אל קסאם – הזרוע הצבאית של החמאס

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 16/07/14 10:21 יח בתמוז התשעד

מבצע צוק איתן גם ברשתות החברתיות. בימים האחרונים נתקלו גולשים ישראלים בדף פייסבוק של ארגון הטרור הקיצוני גדודי אל קסאם, הזרוע הצבאית של החמאס, בשפה העברית.

בעזרת דף הפייסבוק, שמנה אלפי עוקבים, ניסו ארגון הטרור להעביר תעמולה לישראלים. בין היתר נטען שם לפני יומיים שמחבלים הצליחו להשמיד שני טנקי מרכבה בעזרת טילים נגד טנקים מסוג קורנט. בפועל, אכן נורה טיל נ"ט לעבר טנק ישראלי אך האירוע נגמר ללא נזק או נפגעים בטנק.

(צילום מסך)


בצד הישראלי לא אהבו במיוחד את דף הפייסבוק, שכלל מסרים בולטים נגד ישראל, ופעלו להסירו. יועץ התקשורת אבי עובדיה פנה להנהלת פייסבוק ודרש כי דף הפייסבוק יוסר שכן הוא מכיל תכני שטנה. פייסבוק נענו לבקשתו והסירו את הדף. עם זאת, דף מקביל בטוויטר עודנו קיים ומפיץ מסרים אנטי ישראלים.

"שדה הקרב התקשורתי ובכלל זה הרשתות החברתיות, לא פחות חשובים במבצע הזה מהקרב המתנהל בעזה. בימים אלו הרשתות החברתיות משמשות לקרב על התודעה, להסברה ולוחמה פסיכולוגית (כלפינו, מול העולם, וכלפי האוכלוסייה הפלסטינית בעזה) ולכן אין לי ספק שחסימת דף זה מהווה פגיעה מורלית בארגון הטרור הרצחני הזה", אומר עובדיה.

(צילום מסך)

"הדף הפיץ מסרים שקריים במטרה ברורה לפגוע בנו מבחינה מורלית", הוא מוסיף. “לא נראה לי סביר שדף כזה ימשיך להתקיים, בטח באמצע מבצע צבאי ותקיפות נגד ישראל, ואני שמח שבהנהלת הפייסבוק הבינו את הבעייתיות בסיפור".