דני הירשברג לרה"מ: הגדל משמעותית תקציב תנועת הנוער

לקראת פתיחת המו"מ הקואליציוני פנה הבוקר מזכ"ל תנועת בני עקיבא דני הירשברג לראש הממשלה בנימין נתניהו, לשר האוצר המיועד משה כחלון וליו"ר הבית היהודי נפתלי בנט בקריאה להגדיל משמעותית את תקציב תנועות הנוער. מזכ"ל התנועה דני הירשברג: 85 מליון השקלים המיועדים ללמעלה מ-300 אלף חניכים הם תקציב קטן

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 24/03/15 14:07 ד בניסן התשעה

דני הירשברג לרה"מ: הגדל משמעותית תקציב תנועת הנוער
דוברות, צילום: דוברות

לקראת פתיחת המו"מ הקואליציוני, פנה הבוקר (ג') מזכ"ל תנועת בני עקיבא, דני הירשברג, בקריאה לראש הממשלה בנימין נתניהו, לשר האוצר המיועד, משה כחלון וליו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, להגדיל משמעותית את תקציב תנועות הנוער.

הירשברג, הסביר את דרישתו בעובדה שתקציב תנועות הנוער עומד היום על פחות משקל ליום עבור חניך בתנועת נוער. הוא ציין כי "85 מליון השקלים המיועדים ללמעלה מ-300 אלף חניכים הם תקציב קטן ושהגדלה משמעותית שלו תביא לחינוך הנוער לאזרחות טובה ותרומה לחברה, קידום ושינוי דרמטי במלחמה באלימות הנוער ובעיית הגזענות בקרב בני הנוער".

בנוסף, הירשברג גם דרש מהנבחרים להשוות את התקציב של בוגרי יב' המתנדבים לשנת שירות בתנועות הנוער לאלה שמקבלים בני ובנות השירות הלאומי.

יצויין כי היחסים בין בנט לתנועת בני עקיבא אינם ברורים לפני כחודש פרסמנו בכיפה כי יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, ביקש לקיים שיחה עם החניכים בסניף גבעת שמואל של התנועה, אך נענה בשלילה מוחלטת. בסופו של דבר למרות התנגדותם של ראשי התנועה, בנט נאם בפני החניכים סמוך לסניף, ואף השתתף במפקד אותו קיימו חניכי הסניף.

במהלך הבחירות הצהירו בתנועה כי "בני עקיבא לא מכניסה פוליטיקאי בודד לסניפיה. אנו עושים אירועים פוליטיים ופנאלים פוליטיים לכל המפלגות אך כתנועת נוער לא מפלגתית הוחלט לא לאפשר לפוליטיקאים בודדים לקיים אירועים שכאלו". הצהרה זו של התנועה מתנגשת עם קריאתו של הירשברג מהיום.

לפני מספר שבועות השתתף בנט בישיבה של מליאת התנועה, דובר התנועה טען כי בנט הוא היחיד שביקש להופיע בפני חברי המליאה, אך גורמים בתנועה מספרים שבבני עקיבא דווקא לא התלהבו מהופעתו של השר והעדיפו להישאר א-פוליטיים ולא להזמין ח"כים אליהם, השתתפותו של בנט באירוע, כך הם מספרים, התאפשרה רק לאחר לחצים כבדים מצד דמויות מפתח בציונות הדתית שהתעקשו שבנט ינאם בפני המליאה.

לקראת סוף הקמפיין השתנתה אולי מעט עמדת התנועה בנושא ובשבת האחרונה לפני הבחירות התארחה חברת הכנסת איילת שקד, לצידו של אביחי בוארון בסניף בני עקיבא מרכז בירושלים.