בנט ביקש להגיע לסניף, בבני עקיבא סרבו

יו"ר הבית היהודי ביקש לקיים אירוע פוליטי בסניף בני עקיבא בגבעת שמואל בערב שבת אך נענה בשלילה. גורמים בתנועה: "לא מתכוונים להפוך את הסניף למקום עליה לרגל"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 11/02/15 17:37 כב בשבט התשעה

בנט ביקש להגיע לסניף, בבני עקיבא סרבו
פלאש 90, צילום: פלאש 90

יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט ביקש לקיים שיחה בפני חניכי תנועת הנוער בני עקיבא בסניף גבעת שמואל אך קיבל תשובה שלילית מהנהלת התנועה, כך נודע ל'כיפה'.

מדובר באירוע שאמור היה להתקיים בערב השבת הקרובה אך לאחר שגורמים מטעמו פנו לבני עקיבא הם נענו בשלילה מוחלטת מכיוון שמדובר באירוע של פוליטיקאי בודד, דבר אשר אסור על הנהלים של התנועה.

גורמים בתנועה זעמו על הניסיון לערב את הפוליטיקה בתנועה וציינו כי גם במערכת הבחירות הקודמת ניסו מועמדים של הבית היהודי לנצל את בני עקיבא לטובת קיום כנסי בחירות. “הסניפים הם לא מקום פוליטי ואנחנו לא מתכוונים להפוך את הסניף למקום עלייה לרגל. היו את אותם מלחמות לפני שנתיים", אמרו ל'כיפה'.

בתשובה לפניותינו אמרו בבני עקיבא כי לא מדובר בהוראה נגד בנט אלא בהוראה גורפת האוסרת על קיום אירוע של פוליטיקאי בודד. לדבריהם "ביום שלישי הבא יש אירוע גדול בבית הספר צייטלין עם כל הח"כים מכל המפלגות כולל מפלגת העבודה. שי פירון הוזמן לאירוע של קומונריות אך לא יכול היה להגיע, אבל ההוראה היא שבסניפים לא יהיה אירוע פוליטי בודד".

בסופו של דבר בנט אכן יופיע בפני החניכים, אך לא בתוך בניין הסניף אלא במיקום חלופי. “החניכים יגיעו וכך גם חבריא ב'. אין לנו שום בעיה עם בנט אבל הסניף הוא לא מקום לפוליטיקה בצורה הזו. יש החלטה תנועתית לא להביא פוליטיקאים בודדים וההחלטה הזו נכונה גם במקרה הזה", אמרו הגורמים.

תגובת בני עקיבא: בני עקיבא לא מכניסה פוליטיקאי בודד לסניפיה. אנו עושים אירועים פוליטיים ופנאלים פוליטיים לכל המפלגות אך כתנועת נוער לא מפלגתית הוחלט לא לאפשר לפוליטיקאים בודדים לקיים אירועים שכאלו. חשוב לציין כי חניכים רבים יגיעו לאירוע של נפתלי בנט במיקום החלופי".

מהבית היהודי לא התקבלה תגובה.