דני דנון: הממשלה עצרה כל התנגדות שלי לפינוי ישובים

דני דנון, המועמד לראשות הליכוד, מתייחס בראיון ל'כיפה' ערב הפריימריז להחלטת בית המשפט העליון בנושא עמונה ואומר: "גורמי שמאל קיצוניים מתאווים לראות הרס ישובים יהודיים"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 30/12/14 16:40 ח בטבת התשעה

דני דנון: הממשלה עצרה כל התנגדות שלי לפינוי ישובים
cc by ששון תירם, צילום: cc by ששון תירם

"אני מאמין בסיכויי לנצח את נתניהו, אבל אקבל כל הכרעה של חברי הליכוד. אני עובד באופן אינטנסיבי כדי לנצח ושומר על אופטימיות. באופן טבעי יש התרגשות לפני כל מערכת בחירות, וזו הפעם הראשונה בה מתמודד אדם לתפקיד חבר כנסת ויו"ר הסיעה במקביל. חברי הליכוד יכריעו", כך אומר המועמד לראשות הליכוד דני דנון בהתייחסו לסוגיית פינוי היישוב עמונה. בפריימריז, שיתקיימו מחר, יכריעו האם נתניהו ימשיך בראשות הליכוד או שמא בדרך כלשהי יצליח דנון לנצח את ראש הממשלה ויוביל את המפלגה בעתיד.

בימים אלו, בצד התמודדותו בפריימריז הליכוד, הוא מקדם הצעת חוק המבקשת למנוע פינוי ישובים בעזרת פיצוי לבעלי הקרקע, זאת בעקבות החלטת בית המשפט העליון כי על מדינת ישראל לפנות את היישוב עמונה בתוך שנתיים.

"החלטת בית המשפט בנוגע לעמונה היא לא מידתית ובעייתית. אנחנו צריכים לתת פיצול לבעלי הקרקעות בלי לפרק ישובים. יש גורמי שמאל קיצוניים שהתאווה שלהם היא לראות הרס של ישובים יהודיים. אין שום סיבה להרוס בתים וישובים. אם נעשה נזק ונבנו בתים על קרקע פרטית והייתה בעיה בשוגג, צריך לבנות מנגנון לפצות את הבעלים, אבל אין שום היגיון להרוס בתים".

"ציפי לבני והממשלה עצרו כל התנגדות שלי לפינוי ישובים. לא קיבלו את דו"ח אדמונד לוי שמאגד את הזכויות שלנו. במקום להוביל את המדינה אנחנו עסוקים בתיקון המצב בשטח בצורה לא נכונה. גם בנושא הביטחוני, אין ספק שלא סיימנו את המלאכה בצוק איתן. אנחנו רואים את הפעילות הבעייתית של הפח"ע ביהודה ושומרון. היינו צריכים לשקם את יכולת ההרתעה של מדינת ישראל".

"השאלה היא לא אם הפסדנו או ניצחנו”, מבהיר דנון בנוגע למבצע צוק איתן. "אנחנו צריכים לשנות את הגישה. צריך לראות יותר תמונות של מגדלי חמאס שנופלים ואם היינו עושים את זה היינו מנצחים, היינו מצמצמים את ימי הלחימה ואת הנפגעים. יהושע בן נון דאג שיראו וייראו ויש מה ללמוד מזה גם היום את הצורך בהרתעה. זה תלוי ברוח המפקד, ואם רוצים לשנות, צריך לשנות את רוח המפקד. להבין שההתיישבות היא לא נטל אלא נכס ושאת האויבים שלנו צריך למגר. לשפר את המציאות על ידי קבלת ההחלטות האמיצות".

יש טענות שהרשימה שלכם קיצונית מדי מבחינה ימנית. אתה מסכים עם הטענות האלו?

"הרשימה מגוונת ומורכבת בין היתר מאנשי המחנה הלאומי. אנשי השמאל טוענים שהרשימה לאומית מדי אבל הם לא יצביעו כך או כך לליכוד. אני סומך על המתפקדים ולא צריך להקשיב לדברים של אנשי השמאל שרק רוצים לפגוע בנו"

מה אתה חושב על מועמדותו של משה פייגלין? אתה רואה מצב בו בעתיד הוא יהיה ראש הסיעה?

"יש מקום לדעות שונות ברשימה. אני מאמין בדמוקרטיה והכוח אצל המתפקדים, בבחירת המועמדים המתאימים. בסך הכל הרשימה טובה, אבל צריכים לראות גם פנים חדשות".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן