דני דיין ב-2013: למי שאינו דתי אין מה לחפש בבית היהודי

יו"ר מועצת יש"ע לשעבר שהצטרף לפריימריז בבית היהודי יצא בעבר נגד הבית היהודי, ואף שקל התמודדות באיחוד הלאומי. רגע בלבד לפני הבחירות האחרונות אמר דיין: "למי שאינו דתי אין מה לחפש בבית היהודי". מה השתנה?

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 14/12/14 10:41 כב בכסלו התשעה

דני דיין ב-2013: למי שאינו דתי אין מה לחפש בבית היהודי
פלאש 90, צילום: פלאש 90

התבטאויות נגד בנט, הבית היהודי ואפילו מחשבה לרוץ במסגרת האיחוד הלאומי. הבוקר (א') הודיע יו"ר מועצת יש"ע לשעבר דני דיין כי יתמודד בפריימריז הבית היהודי, אך בדיקה פשוטה בעבר מוכיחה כי בבחירות שעברו הוא התנגד באופן נחרץ נגד הבית היהודי ואף שקל ריצה באיחוד הלאומי.

בנובמבר 2012 פורסם ב'כיפה' כי דיין התלבט האם להתמודד במסגרת האיחוד הלאומי. דיין בחן אז את האפשרות לפרוש מתפקידו (ואכן כך עשה בהמשך) ולהתמודד דרך מרכז תקומה. דיין טען אז כי במפלגה פנו אליו והציעו לו את התפקיד, אך גורמים במפלגה טענו כי הגישושים הפוליטיים החלו דווקא מצידו. בתגובה לכיפה אישר דיין כי בחן את הנושא, אך לבסוף החליט שלא לפרוש מתפקידו ולהיכנס לפוליטיקה בשלב זה.

חודשיים מאוחר יותר, רק כעשרה ימים לפני הבחירות הקודמות לכנסת, בינואר 2013, הודיע דני דיין כי יפרוש מראשות מועצת יש"ע, ויתמוך בנתניהו בבחירות. דיין הוביל מכתב של ראשי מועצות התומכים בליכוד וייצג את הליכוד כאחד מתומכיה הנלהבים.

במעריב פרסם עמיחי אתאלי ראיון איתו, כשברקע הראיון התייחסות של אורי אריאל שאמר ברדיו גלי ישראל "עכשיו פתאום דני דיין נהיה ליכודניק? לא מזמן הוא עוד עשה ניסיונות שנכניס אותו לבית היהודי".

"הבית היהודי שנפתלי בנט יצר היא לצערי מפלגה סופר-סקטוריאלית שלי, כאדם שאיננו דתי, אין מה לחפש בה. יש שם מועמדת חילונית אחת מתוך 120. אני כחילוני לא יכול להצביע למפלגה הזו, שהיא לא שיתוף הפעולה בין דתיים לחילונים שבו אני דוגל מאז ומעולם, אלא נותנת לדתיים להחליט מה טוב לחילונים ולנהל את כל השאר. אם רוצים ליצור מפלגה לא סקטוריאלית, מפלגה של כולם, אי אפשר להתקיים ככה. מבחינתי, בעניין הזה הליכוד היא מפלגה הרבה יותר פתוחה מהבית היהודי. זו לא המסגרת הנכונה לעם ישראל. זה בטח גם לא מה שנפתלי חלם עליו", אמר דני דיין בתגובה.

מה השתנה?

את הדברים הסביר כפי הנראה דיין במסיבת העיתונאים שקיים הבוקר (א') עם נפתלי בנט, אך המתפקדים יבחרו למי להאמין, לדיין של 2013 או דיין של סוף 2014, דיין שתקף את בנט וגונן על נתניהו, או דיין שמחבק את בנט ומתנכר לנתניהו.

"בבחירות הקודמות היה עמוד תווך אחד במחנה הלאומי, היום יש שני עמודי תווך שווים בעוצמתם - הליכוד והבית היהודי. רק אם הבית היהודי יהיה כח גדול מאד בממשלה הבאה לא נחזה בביזיון בו ציפי לבני מנהלת את המו"מ. לרה"מ שאני מכבד ומעריך ואפילו אוהב אותו עד היום, יש נוהג לתת את התיקים החשובים לאנשים שאינם מהמחנה הלאומי - עכשיו ציפי לבני, בממשלה הקודמת אהוד ברק - רק אם הבית היהודי יהיה חזק זה לא יחזור על עצמו", אמר דיין.

"אם להשתמש במטאפורה של הימים האחרונים זאת הערובה היחידה שהמחשבה שציפי לבני תנהל את המו"מ המדיני תהיה עמוק עמוק בשקית הזבל שהיא מורידה יחד עם הרצוג. אני מקווה שתקום קואליציה לאומית בראשות נפתלי בנט או בראשות בנימין נתניהו, ללא גורמים שמחבלים בהשגת המטרות שלשמם אנחנו נמצאים בחיים הציבוריים", הוסיף דיין.

אגב, בהתכתבות בטוויטר רק לפני מספר חודשים, הכחיש דיין בתוקף את כוונתו להתמודד בבית היהודי.

(צילום: צילום מסך)