דיווח: פולארד יערער על תנאי שחרורו

בדרך לישראל? בתקשורת האמריקנית דווח כי המרגל לשעבר מתכוון לערער על ההגבלות שהוטלו עליו עם יציאתו מהכלא. במידה והערעור יתקבל, הוא יוכל בין היתר להסיר את צמיד ה-GPS שלו ולבקר בישראל

חדשות כיפה 16/05/17 09:37 כ באייר התשעז

יונתן פולארד, שריגל בארצות הברית עבור ישראל, יערער על תנאי שחרורו, כך דווח אמש (שני) בכלי התקשורת בארה"ב. לפי הפרסומים, המרגל היהודי אמריקני צפוי לעשות זאת כבר מחר ובכך לנסות ולעלות לישראל.

פולארד, שהואשם בריגול לטובת ישראל וישב 30 שנה בכלא בארצות הברית, אמנם שוחרר בנובמבר 2015 אך הוטלו עליו מגבלות רבות. ביניהן, איסורים לעזוב את ביתו בשעות הלילה, לגלוש בחופשיות באינטרנט ולהתראיין לתקשורת. בנוסף לכך הוא נאלץ לענוד צמיד GPS לצורך מעקב ונאסרה עליו היציאה מגבולות המדינה עד לשנת 2020.

זו הפעם השניה שהמרגל הישראלי- אמריקני לשעבר ינסה לערער על תנאי שחרורו. בפעם הקודמת שעשה זאת, מיד עם שחרורו מבית הכלא, דחה בית המשפט את דרישותיו.

עורכי דינו טענו אז בעיתון ג'רוזלם פוסט, כי "הרעיון שלפיו אחרי שלחם להשתחרר ולבסוף השתחרר אחרי 30 שנה בכלא, פולארד יסגיר כעת מידע מיושן בן 30 שנה למישהו הוא מגוחך. לבד מהעובדה שהמידע חסר ערך, הסגרתו תוביל להחזרתו המיידית לכלא לכל חייו. עם ממשל חדש, ייתכן שינוי לטובה בנושא".