דיווח: נתניהו בוחן שחרור אסירים פלסטינים והקפאת הבנייה

ראש הממשלה מתכוון לשחרר אסירים פלסטינים ולהכריז על הקפאת בנייה בהתיישבות מחוץ לגושים, כמחווה לפלסטינים ובניסיון לחדש את השיחות מולם

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 25/06/13 09:19 יז בתמוז התשעג

דיווח: נתניהו בוחן שחרור אסירים פלסטינים והקפאת הבנייה
World Economic Forum-cc-by, צילום: World Economic Forum-cc-by

ראש הממשלה בנימין נתניהו מתכוון לשחרר אסירים פלסטינים ולהכריז על הקפאת בנייה בהתיישבות מחוץ לגושים, זאת כמחווה לפלסטינים לרגל יום הרמדאן שיחול ב-7 ביולי - כך מדווח היום (ג‘) העיתון ”מעריב“.

הצעד מגיע כניסיון להניע את המו“מ המדיני בין ישראל לפלסטינים, כשמי שעומד מאחורי הקלעים הוא שר החוץ האמריקאי ג‘ון קרי, שכבר נפגש מספר פעמים עם נתניהו ועם אבו מאזן. קרי מנסה להגיע למתווה בו כל אחד מהצדדים יוכל לנופף בהישג פומבי, מבלי לסגת מעמדותיו.

ההישג מבחינת נתניהו, במידה ומו“מ שכזה יצא לפועל, הוא הגעת אבו מאזן למשא ומתן ללא תנאי מוקדם מרכזי - חידוש השיחות על בסיס קווי 67‘, כפי שאבו מאזן דרש מספר פעמים. מנגד, מבחינת הנשיא הפלסטיני, שחרור אסירים הינו הישג חשוב לרחוב הפלסטיני, אשר ממשיך לעסוק בסוגיית האסירים באופן קבוע.

בעיתון דווח כי כבר בימים הקרובים יחלו בשב"כ, בשירות בתי הסוהר, במערכת הביטחון ובמשרד המשפטים לגבש קריטריונים לפיהם ניתן יהיה להחליט אילו אסירים לשחרר והאם לא יסכנו את הציבור.

שר הכלכלה נפתלי בנט הטיל ספק בדיווחים ואמר לגלי צה“ל כי גם אם הדיווחים נכונים, אין למגעים כאלה סיכוי אמיתי: ”אני לא מאמין שייצא מזה שום דבר, אין מצב שאבו-מאזן יילך לשלום שבו אנחנו מדברים. אפשר לשאת ולתת, אך הגיע הזמן שנתקדם לכיוון יותר רציני ונחזק את השלום הכלכלי ואת חופש התנועה של הפלסטינים".