דיווח: הרב יעקב שפירא בדרך לרבנות ירושלים

על פי הדיווח, ש"ס ו"דגל התורה" סיכמו על מועמדותו של ראש ישיבת "מרכז הרב", כמועמד חרדי-לאומי במקומו של הרב אריה שטרן, המזוהה יותר עם הציונות הדתית

חדשות כיפה אורי פולק 09/01/12 09:18 יד בטבת התשעב

דיווח: הרב יעקב שפירא בדרך לרבנות ירושלים
איבגי, ויקיפדיה עברית, צילום: איבגי, ויקיפדיה עברית

האם הרב יעקב שפירא מסתמן כמועמד מוביל לרבנות העיר ירושלים? עד כה סומן הרב אריה שטרן, שכבר נבחר לפני כשנתיים כמועמד הציוני-דתי לרבנות העיר ירושלים על ידי ועדה מאוחדת ששאפה להסכמה סביב מועמד אחד מטעם הציונות הדתית, ואולם ייתכן ו"דיל" חדש טורף את הקלפים.

על פי הדיווח באתר אנ"ש, אנשי "דגל התורה" החרדית, ובראשם הרב יוסף שלום אלישיב, מתנגדים לכהונתו ובחירתו של הרב אריה שטרן, זאת בשל זיקתו הברורה לציונות הדתית. בחירתו של שטרן מסתמנת עתה כאפשרית ביותר, נוכח העידוד לה היא זוכה מראש העיר ניר ברקת, ומרוב לבתי הכנסת הדתיים-לאומיים מתוך האסיפה הבוחרת.

ב"דגל התורה" הפעילו לחץ ישיר על סיעת ש"ס במטרה לקיים משא ומתן ולהביא לבחירתם של מועמדים המוסכים על שתי הסיעות. דיאלוג זה הגיע לשיא ביום רביעי האחרון, כשיו"ר ש"ס, אלי ישי, הגיע לישיבת "מרכז הרב" לפגישה עם הרב יעקב שפירא, בה הציע לו ישי להתמודד על משרת הרב האשכנזי הציוני לעיר. על פי הדיווח, הרב שפירא לא מסר תשובה שלילית.

על פי הערכות, מינויו של הרב שפירא לתפקיד עשוי להתקבל יותר על דעתם של הגורמים החרדים בעיר, זאת מפני שנכון להיום, מזוהה הרב שפירא עם הזרם החרדי-לאומי.

יצוין כי על פי "דיל" קודם בין אנשי ראש העירייה ניר ברקת לבין אנשי סיעת ש"ס בירושלים, סוכם כי הרב אריה שטרן יקבל את משרת הרבנות האשכנזית בעיר, במידה והרב יצחק יוסף ייבחר כרב הספרדי לירושלים.