דיל לרבנות בירושלים: הרב שטרן – לאשכנזים, הרב יוסף – לספרדים

העיתון החרדי "בקהילה" דיווח כי נרקמת עסקה בין אנשי ש"ס בירושלים לבין ראש העיר, לפיה ימונה הרב אריה שטרן הציוני-דתי כרב האשכנזי לעיר, לצידו של הרב יצחק יוסף

חדשות כיפה אורי פולק 21/07/11 12:19 יט בתמוז התשעא

דיל לרבנות בירושלים: הרב שטרן – לאשכנזים, הרב יוסף – לספרדים
אלנתן גוטווירט, צילום: אלנתן גוטווירט

מתקצרת דרכו של הרב אריה שטרן לרבנות העיר ירושלים: העיתון החרדי-אשכנזי "בקהילה" דיווח היום (ה') כי לקראת ישיבת הוועדה להרכב הבוחר לרבנות ירושלים, עומד להיסגר "דיל" בין אנשי ראש העירייה ניר ברקת לבין אנשי סיעת ש"ס בירושלים, לפיו הרב אריה שטרן יקבל את משרת הרבנות האשכנזית בעיר, במידה והרב יצחק יוסף ייבחר כרב הספרדי לירושלים.

על פי הדיווח ב"בקהילה", בשבוע שעבר נערכה פגישה בנושא בין ברקת לבין שר הדתות, יעקב מרגי, כשבד בבד התנהלו פגישות חשאיות בין אנשיו של הרב הראשי לישראל, שלמה עמאר, לבין ראש העיר. בכל הפגישות הללו הוסכם עקרונית כי שלושת מתוך ששת הנציגים בועדה הבוחרת ייקבעו בעצה אחת בין שר הדתות לראש העיר, שישה נוספים יהיו נציגי בתי הכנסת הספרדיים בעיר והיתר יהיו חברי מועצת העיר.

על פי הסיכום, שלושה נציגים נוספים בועדה יהיו מקרב הציונות הדתית. המטרה הכללית היא ליצור רוב של 24 מתוך 38 חברים, שיזרז את בחירתם של הרבנים שטרן ויוסף לרבנות העיר, זאת לאחר שמשרת רבני העיר ירושלים לא אוישה בעשור האחרון.

הרב אריה שטרן כבר נבחר לפני כשנתיים כמועמד הציוני-דתי לרבנות העיר ירושלים, זאת על ידי ועדה מאוחדת ששאפה להסכמה סביב מועמד אחד מטעם הציונות הדתית, בתקווה שהכוחות המאוחדים יסייעו לגבור על המועמד החרדי לרבנות העיר.

הרב שטרן משמש כרב קהילת הר חורב בשכונת קטמון בירושלים, וכמו כן מעביר את השיעור הכללי בישיבות ההסדר פתח תקווה ואש התורה בירושלים. לרב שטרן עבר מפואר, במשך השנים לימד גם בישיבת אור עציון, וכיהן כראש ישיבת הדרום ברחובות, כר"מ בישיבת קריית שמונה, כר"מ בישיבת מרכז הרב, וכמעביר השיעור הכללי בישיבת הכותל.