דווקא עכשיו: אלפים בקרית ארבע, סיורים הפגנתיים בירושלים

בעוד הערים ריקות ואנשים מסתגרים בבתיהם, בקרית ארבע השתתפו אלפים בטקס, ובירושלים מאות משתתפים בסיורים. סמוטריץ: "לא ניתן לכיכר השוק להישאר ריקה"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 14/10/15 09:15 א בחשון התשעו

דווקא עכשיו: אלפים בקרית ארבע, סיורים הפגנתיים בירושלים
ירון רוזנטל, צילום: ירון רוזנטל

בעוד הערים ברחבי הארץ נשארות ריקות, אנשים מסתגרים בבתיהם, ואלו שיוצאים החוצה מסתובבים בחשש גדול, יש מי שדווקא עכשיו יוצא לסיורים ולמקומות העימות.

אלפים מתושבי קריית ארבע חברון השתתפו אתמול בערב במעמד הקהל לציון סיום שנת השמיטה במעמד הרבנים דב ליאור ושמואל אליהו, ראש המועצה מלאכי לוינגר ומח"ט יהודה יריב בן עזרא. האלפים גדשו את האצטדיון העירוני, בנוסף למאות אורחים שתכננו להשתתף באירוע הקהל בכותל שבוטל עקב המתיחות והחליטו להגיע ליישוב.

מלאכי לוינגר, ראש מועצת קרית ארבע חברון: "למרות האווירה המתוחה התכנסו אלפי תושבים. אני מצדיע לכוחות הביטחון ולכם, תושבים יקרים על העוצמות והסבלנות שאתם מפגינים בימים אלה".

(צילום: דוברות)

במקביל, בירושלים נערכים סיורים בעיר העתיקה וברחבי העיר, דווקא במציאות של פיגועים. את הטיולים מובילים אנשי בית הספר שדה כפר עציון, בראשות ירון רוזנטל, שאף חילקו לפני מספר ימים עוגות וצ'ופרים ללוחמי מג"ב בעיר.

"נסענו לאורך הקו העירוני של ירושלים (קו הגבול עד 1967) ובכל פינה היו שוטרים שקיבלו חבילות והודו למאות המשפחות שכבר נרתמו ליוזמה. אחד המגבניקים הוותיקים יותר אמר לי בשקט: "אתה יודע למה הם כל כך שמחים ומתרגשים.. כי אף פעם לא קיבלנו חבילה מילדים ומשפחות" ", סיפר רוזנטל.

"אני חייב לציין שזה נגע לליבי כי בשירות הצבאי שלי היה לנו ביחידה חדר שלם ובו מדפים עמוסים כל טוב תרומתם של אזרחים יקרים. והם לא קיבלו מעולם חבילה מאזרחים", הוסיף. "קיבלנו גם פניות מאנשים מכל רחבי הארץ והעולם, שגם הם רוצים לתרום ולהרגיש חלק מהמאמץ הלאומי ולא יכולים להביא צ'ופרים לפינה החמה בגוש עציון או לירושלים".

רוזנטל מספר כי כ-300 מטיילים הגיעו לסיור בעיר העתיקה בירושלים ביום שישי האחרון, והם מתכננים לקיים סיורים נוספים, אליהם הם מקווים יגיעו אלפים. "את הטיול יזמנו לאחר שמספר קבוצות שהיו אמורות לטייל אתנו בירושלים ביטלו את הטיולים. ואנו חשבנו שמאחר ולנו אין עצות חכמות איך לטפל בטרור הזה נעשה את מה שאנחנו יודעים ויכולים לעשות - להוציא סיורים ללא תשלום. בחושך הנורא לא נלחמים במקלות, אלא בהפצת אור".

(צילום: ירון רוזנטל)

היום בצהריים יקיים חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ סיור בשוק מחנה יהודה תחת הכותרת 'עם ישראל חזק בירושלים'. "הסוחרים בירושלים קורסים כלכלית בעקבות המצב הביטחוני ואני קורא לאזרחי ישראל להצטרף אליי היום בשוק מחנה יהודה לתמוך ולהזדהות עם תושבי וסוחרי ירושלים", אמר סמוטריץ. "אל מול האינתיפאדה הזו נעמוד יחד חזקים וננצח. לא ניתן לכיכר השוק להישאר ריקה".