דובר יצהר לשעבר: "אם היו מציעים לי, הייתי משתתף בתכנית מחוברים"

עזרי טובי, דובר יצהר לשעבר, מספר ל'כיפה' מדוע שקל להשתתף ב"אח הגדול" ולמה בסוף אמר 'לא'. ולא, זה לא מה שאתם חושבים.

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 13/04/16 14:09 ה בניסן התשעו

דובר יצהר לשעבר: "אם היו מציעים לי, הייתי משתתף בתכנית מחוברים"
באדיבות המצולם, צילום: באדיבות המצולם

בהפקה של "האח הגדול" לא מבזבזים זמן, ומיד בתום סיום העונה הנוכחית החלו בליהוק משתתפים חדשים. עזרי טובי, דובר היישוב יצהר לשעבר, ועובד כיום בתחום ההסברה, מספר ל'כיפה' כי קיבל אתמול הזמנה להשתתף בעונה החדשה.

טובי סיפר כי זו הפעם השנייה שפונים אליו מההפקה: "האמת שפנו אליי גם בעונה הקודמת ואתמול פנו שוב. מלהקת שאלה אותי אם אני רוצה לבוא לראיון, אמרתי לה שאשקול את זה, אך בסוף סירבתי. בגדול - שקלתי את זה ברצינות, נתתי לזה מקום ולא פסלתי על הסף. כי אני בן אדם מאמין, אם הקב"ה שולח אליי משהו אז אני רוצה לתת לזה מחשבה ולא להגיב באופן ספונטני".

טובי אמר כי הוא חשב להשתתף, בעיקר בגלל שמדובר בבמה להבעת דעות: "זו פלטפורמה שמגיעה להמון אנשים שנחשפים אליה ומושפעים ממנה. אפשר לאהוב או לא לאהוב אבל זה חודר לתודעה של האנשים. אם אתה רוצה להעביר מסר או לשנות תודעה, זו אחת מהדרכים".

טובי גם ציין כי הוא לא חושש להדרדרות מבחינה דתית במהלך השתתפות בתכנית: "כשעשיתי שליחות בהודו גם אז היו הרבה פיתויים ונחשפתי להמון חוסר צניעות, אבל זה בעולם הדתי נתפס כ"ואוו", זה קצת מזכיר את האח הגדול. אני נגד היסתגרות, בכל דבר יש פוטנציאל. אם אתה הולך על הפוטנציאל או לא זו שאלה אחרת. והאח הגדול זו חשיפה. זה להביא את מה שאתה מאמין בו ואני מאמין בדעות שלי".

אם כך מדוע סירב להצעה? טובי הדגיש כי הוא אינו פוחד מהעימות והפגישה עם המתמודדים, אלא מהעיוות שיווצר כתוצאה מהעריכה של הצילומים: "הם מחפשים מישהו שמתאים להם למשבצת, הרי הם מחפשים כל מיני דמויות. בגדול הם יודעים בדיוק איזה סוג של דמויות ואיזה אופי של דמויות. הדיון והעימות לא מפחיד אותי, בשורה התחתונה - זה שקר - זו תכנית שהיא מתוכננת, מראש הם יודעים בה הכל, מראש הם כבר מחליטים עוד לפני מי ינצח ומחתימים אותו ישר על ההתחלה על חוזה מיוחד. אני מוכן להיכנס למשחק אמיתי, של בוא נראה מה יש, בואו ניחשף ונראה מה יש, אפילו אם זה דורש מורכבויות של ריחוק מהמשפחה או מורכביות דתיות. אבל בסוף זו מציאות מעובדת והם מראים בדיוק מה שהם רוצים".

טובי ציין כי במגזר הדתי, יש רתיעה מלחנך את הנוער לייחצן ולפרסם את עצמו, אך בעיניו מדובר בחלק חשוב מהמשחק: "יש משפט שאומר if you can't beat them join them כאילו אם אתה לא יכול לנצח אז תוותר ותהיה כמוהם. יש גם את הצד ההפוך שאומר תברח ותגור בהתנחלות שלך, אני אומר if you wanna beat them join them - אנחנו צריכים לרדת למציאות ולשחק בכלים של המציאות והיום אני מנסה לחשוף את עצמי בכל הכלים, כי אני מאמין במה שאני עושה. אז כל הביטוי ה"טמא" של לייחצן משהו כי זה חיצוני ואנחנו כאילו אוהבים רק פנימי, אם לא נדע לייחצן את הפנימיות שלנו זה לא יעזור".

לדבריו, ניתן להעביר היום מסרים בצורה יותר טובה ברשתות החברתיות מאשר בתקשורת המסורתית: "היום הטלוויזיה בעייתית, אנחנו הרי מכורים לריגושים אז קשה להראות את המציאות, כי היא קצת יותר אפורה ממה שמגישים אותה בעריכה, אני חושב שיש משהו הרבה יותר אותנטי ברשתות החברתיות. הרשתות החברתיות נותנות ריאליטי, הרבה יותר מתכניות טלוויזיה שמושקעות במיליוני שקלים, ובגלל זה אני שם. אבל אסור לפסול את הטלוויזיה. אני גם בז לתרבות הסלבים - פתאום אנשים מעריצים מישהו רק בגלל שהוא הופיע בטלוויזיה, ולא בגלל התוכן שהוא מעביר".

לסיום, ציין עזרי טובי כי הוא מוכן להשתתף בתכניות אחרות, בהן יש פחות סיכוי שיעבדו ויערכו את התכנים בצורה מגמתית, כמו למשל בתכנית 'מחוברים':"אני מוכן להשתתף בהרבה דברים אבל כשתנאי המשחק הם הוגנים. רוב הסיכויים שהייתי מסכים להשתתף ב'מחוברים' (סדרת טלוויזיה דוקומנטרית בה ההמשתתפים מצלמים את עצמם ומעבירים למערכת עריכה א.ק). בגלל שאני מצלם את עצמי - המגמה שלי לדבר כזה היא הרבה יותר חיובית. כי שם אני מצלם את החיים שלי, ולא אכפת לי לחשוף גם את הקטעים המורכבים. אין לי מה להסתיר. מי שמשחק אותה מושלם אז יש לו מה להסתיר".