דוברו של ח"כ שטרן על בנט: "גרם לי רפלקס של הקאה"

בנט "הלך על הראש" של 'יש עתיד כדי להתחמק מהשאלות על הויתור שלו בנושא ליב"ה לחרדים. בפוסט בפייסבוק כתב חזי דרקסלר, הדובר של ח"כ אלעזר שטרן:"ראבאק, או שתגיד את האמת או שתשתוק. למה לשקר?"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/06/16 14:01 כד באייר התשעו

דוברו של ח"כ שטרן על בנט: "גרם לי רפלקס של הקאה"
Yaakov Coehn/Flash90, צילום: Yaakov Coehn/Flash90

"מה שקרה אתמול בכנסת גרם לי רפלקסים של הקאה. זה מסוג הדברים שהפער בין מה שבאמת קרה בכנסת למה שהציבור לומד מזה הוא עצום". כך כתב אתמול דוברו של ח"כ אלעזר שטרן, חזי דרקסלר בתגובה להתקפה של השר נפתלי בנט במליאה על חברות הכנסת עליזה לביא ויעל גרמן.

"וזה מה שקרה" כותב דרקסלר: "בצל הפרסומים על כך ששר החינוך נפתלי בנט מתכוון לוותר לחרדים על לימודי הליב"ה (בעיניי, כמי שנושא צלקת אישית בגלל העדר לימודי ליב"ה בילדותי - נושא קריטי לעתיד מדינת ישראל) הוא נשאל על כך על ידי חה"כ עליזה לביא. מכיוון שבנט הוא בעיקר פוליטיקאי (וסליחה שאני נותן ספויילר למסקנה) ובגלל שהוא ידע שאם ישאל שאלה כזו אין לו מה לומר מעבר ל"את צודקת, נכנעתי לחרדים משיקולים פוליטיים" הוא בחר לתקוף את "יש עתיד" על נושא אחר לגמריי (בית הספר של החופש הגדול). מה יצא לו מזה? הפצת שנאה, ריב ומדון והתחמקות יפה מאד (במובנים פוליטיים) מהשאלה הכי קשה שאפשר לשאול אותו במעמד הזה (שעת שאלות לשר).

ו"זה לא נגמר", כותב דרקסלר, "חה"כ יעל גרמן שאלה אותו שאלת המשך. "אתה הצבעת בעד לימודי ליב"ה לחרדים יחד איתנו בקדנציה הקודמת", היא הזכירה לו ושאלה מה הוא מתכנן לעשות עכשיו. שאלה קשה, נכון? הפוליטיקאי בנט לא התבלבל. לקח לו 4 שניות לחזור למתקפה על יש עתיד. שוב: בנושא אחר לגמריי. ומה יצא לתקשורת? בנט במתקפה על יש עתיד. יצא ענק כבוד השר.

ולכן זה גרם לי רפלקס הקאה. כי בנט יודע שלימודי ליב"ה לחרדים זה קריטי לעתיד המדינה. הוא גם הצביע בעדם בקדנציה הקודמת. בנט גם יודע שהוא יבטל את לימודי הליב"ה כי הוא נכנע לחרדים כדי להישאר בממשלה. אז ראבק, לפחות תגיד את האמת או לפחות תשתוק. למה לשחק בעתיד המדינה ולשקר"?

דרקסלר כיוון את הפוסט גם למצביעי הבית היהודי מבין חבריו: "כמה מילים לבוחרי הבית היהודי: בעולם פוליטי של קואליציה - אופוזיציה אין ברירה אלא לוותר כדי להיות חלק מהממשלה. כולם עושים את זה וזה חלק מהדמוקרטיה שלנו. וטוב שכך. אבל פוליטיקאי הגון (ויש כאלו בכל המפלגות - כולל במפלגה של בנט) מוותר על חלק קטן ממה שהתחייב בפני הציבור כדי לקדם חלק גדול מהאג'נדה שהוא מעוניין להוביל.

בנט גרר את הציונות הדתית למקום שבו מוותרים על הכל תמורת קידום נפתלי בנט למשרד ראש הממשלה. הוא ויתר על כל נושאי הדת והמדינה לחרדים, ויתר על המלחמה בטרור (כשותף לממשלה ששיחררה הכי הרבה מחבלים, לא הכניעה את הטרור והביאה אפס בשורה ביטחונית) וכמובן ויתר לגמריי על ההתיישבות (לא בדיבורים, בזה הוא אלוף. בפועל בממשלה שהוא חבר בכיר בה יש הקפאה בכל יהודה ושומרון כולל במעלה אדומים ובירושלים!).

בקיצור: בנט ויתר על הכל תמורת מה? אני לא מצליח למצוא נושא שניתן להגיד עליו שבנט נלחם עליו".

הרקע לשאלותיהן של חברות הכנסת לביא וגרמן היה בעקבות דיווח על ביטול החובה ללמוד לימודי ליבה כתנאי לתקצוב מוסדות חינוך חרדים צייץ השר בנט את המילים: "לא יהיה". הציוץ נמחק בינתיים, במסגרת ההתקרבות בין השר למפלגות החרדיות.

כשנשאל בנט במליאה לעמדתו בעניין תקף בנט ואמר, "יש ציבור אחד שהוא סוג ב' בעיני "יש עתיד", זה לא החילונים ולא הדתיים ולא הצ'רקסים - זה הציבור החרדי", השיב ללביא.

בנט המשיך בהתקפה: "למה יאיר לפיד אמר שילד בן 6 לא יכול ללכת לקייטנה רק כי הוא חרדי? הגישה שלכם היא אנטי חרדים. זו גישה נוראה, גרמתם נזק נוראי, הפעולה הראשונה שלי כשר חינוך במדינת ישראל - אמרתי שאני אתן לכל ילד ללכת לקייטנות. למה לא לאפשר לחרדים ללכת לקייטנות? הם נראים שונה? בגלל זה? בגלל שהם לא יבחרו בכם? למה התנהגתם לחרדים בצורה כל כך נוראה".

"אתם רוצים לגרוף מנדטים על ידי "להכות בחרדים" לכו תעשו את זה גם אצל הזועביז'. אני שר חינוך של כולם. בעיניי החרדים הם אחים ולא אויבים. אני מכניס לימודי ליבה בלי תקשורת ובלי פטיש 10 ק"ג".