דב קלמנוביץ‘: נשפר את מערכת החינוך בירושלים

יו"ר רשימת "הבית היהודי" בירושלים ערך סיור בתחנה המרכזית ועמד מקרוב על הבעיות שהעלו התושבים ביחס לעיר הבירה. "נחזיר את אהבת הציונות, הארץ ועיר הבירה שלנו לחינוך היהודי", אמר

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 09/09/13 17:25 ה בתשרי התשעד

דב קלמנוביץ‘: נשפר את מערכת החינוך בירושלים

יו"ר רשימת הבית היהודי בירושלים, דב קלמנוביץ', סייר אתמול (א‘) בתחנה המרכזית בירושלים על מנת לדבר עם תושבים מכל המגזרים והשכונות השונות ולשמוע על תחושותיהם.

במהלך סיורו שני נושאים בוערים עלו. האחד, מצב התחבורה האיום בעיר. התושבים התלוננו שמצב התחבורה הציבורית גרוע, שאין מספיק אוטובוסים, שיש צורך דחוף ברכבות מאחר ולמעשה העיר כלל לא נגישה לא רק לתושביה אלא לאנשים מן החוץ. אחד התושבים שאל: "פלא שאנשים עוזבים את העיר? עיר הבירה של ישראל והרכבת בקושי פועלת ואין מספיק אוטובוסים גם החוצה וגם בתוך העיר. עיר הבירה וככה מתייחסים אליה. בושה!"

בעקבות בואו של קלמנוביץ‘ החל דיון ער בתחנה בין תושבים חילוניים, דתיים לאומיים וחרדיים על הבעיות המציפות את העיר ומעבר לתחום התחבורה עלה נושא החינוך כנושא בוער הזקוק לטיפול מיידי, בכל המגזרים. אחד התושבים ציין שירושלים היא עיר שאמורה להעביר מסר של ערכיות ושילוב בין מגזרים ותרבויות אבל המסר לא עובר בחינוך.

זוג הורים לשלושה ילדים פגשו בקלמנוביץ‘ וכאשר שמעו את נושא הדיון סיפרו ועם תום הדיון פנו אליו וציינו שלפני מספר שנים עזבו לצערם את העיר עקב הצורך לספק לילדיהם חינוך טוב יותר. הם הסבירו שגרו בירושלים כל חייהם ורצו שילדיהם ירוויחו מהחינוך הערכי שהם עצמם קיבלו בילדותם אבל התוצאה הייתה הפוכה. הילדים למדו בכיתות צפופות. בנו בן 7 התקשה בלימודים ובתו בת העשר כלל לא קלטה את הערכים עליהם בנויה העיר.

קלמנוביץ‘ ציין כי "ההגעה לתחנה המרכזית איפשרה לי לפגוש תושבים ממגוון של שכונות ומגזרים במקום אחד ולבחון בין השאר מה החוט המקשר. מהן הבעיות המקשרות ביניהם מאחר ובסופו של דבר הבית היהודי נועד לשרת את כלל הציבור. עלו מספר נושאים מעניינים והדבר אשר יצר דיון פורה בין כל המגזרים היה מצב החינוך בעיר. חשוב להבין שהחינוך הוא הבסיס להכל. לערכים, לציונות, לאהבת האדם, לחיבור בין המגזרים השונים, לצמיחת העיר והמדינה ואם לא נתפוס את עצמנו בשתי ידיים ונתחיל לטפל בבעיות אלה מי יודע היכן תמצא עצמה ירושלים בעתיד“.

לדבריו, ”זו מהות 'הבית היהודי' - לקחת את המשותף ולבנות עליו וזה בדיוק מה שנעשה לאחר הבחירות. אנחנו נעלה את רמת החינוך בעיר בכל המגזרים. אנחנו נחזיר את החינוך הערכי לעיר. אנחנו נחזיר את אהבת הציונות, הארץ ועיר הבירה שלנו לחינוך היהודי. החינוך הוא לא פחות מבניין הארץ. הוא היסודות וזה שמחזק את הבית היהודי. הורים לילדים לא יעזבו את העיר בגלל חינוך! ההורים יחזירו את ילדיהם לעיר בידיעה שכאן יקבלו את החינוך הערכי והאיכותי שרק עיר בירה יכולה לספק“.