ג‘קי אדרי, יו"ר "הבית היהודי" בבית שמש, החליט לתמוך באלי כהן

זאת בניגוד להחלטת הסניף והמפלגה על תמיכה בעליזה בלוך. פעילים בסניף טוענים: "בלוך לא מייצגת אותנו". במפלגה מגיבים: ג'קי אדרי הפסיד בבחירות - ועבר למחנה היריב

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 01/08/13 11:24 כה באב התשעג

ג‘קי אדרי, יו"ר "הבית היהודי" בבית שמש, החליט לתמוך באלי כהן
ברנקו וייס, צילום: ברנקו וייס

יו“ר סניף ”הבית היהודי“ בבית שמש, ג‘קי אדרי, הודיע היום (ה‘) על תמיכתו באלי כהן לראשות העיר, זאת לקראת סקר תושבי שיערך ביום ראשון הקרוב ויכריעו בדבר זהותו של המועמד הציוני-דתי לראשות העיר. הצהרה זו של אדרי נוגדת את עמדתו של יו"ר המפלגה נפתלי בנט התומך בעליזה בלוך המתמודדת לראשות העיר מול אלי כהן.

לפני מספר שבועות בלבד קיים יו"ר מפלגת הבית היהודי, נפתלי בנט מסיבת עיתונאים מתוקשרת בבית שמש בה הודיע על תמיכתו בעליזה בלוך לראשות העיר בית שמש. תמיכתו בבלוך ובחירתה לראשות העיר הוא עבור בנט המטרה - המרכזית שהוא הציב לעצמו בבחירות המוניציפליות שיתקיימו באוקטובר, בית שמש נשלטת כיום ע"י החרדים ולהציב אישה דתית לאומי שתנצח את ראש העיר החרדי משה אבוטבול, הוא סמל עבור בנט והמטרה המרכזית שמבחינתו תמשיך את הקו של בנט בתקופה הבחירות.

בנט הצליח לשכנע את יו"ר יש עתיד יאיר לפיד שגם הוא יתמוך בבלוך. שיתוף פעולה ראשון ברמה המוניפיאלית בין שני המפלגות. מאז מסיבת העיתונאים קיים בנט מספר ביקורים בבית שמש כדי לחזק את התמיכה בבלוך ואף הביאי אותו לישיבת סיעה של הבית היהודי בכנסת שתכיר את חברי הכנסת של הסיעה.

לחברי מועצת הסניף ולהנהגת המפלגה היה ידוע כבר מאז ההפסד שג'קי לוי יתמוך באלי כהן, בשל הפסדו. ככל הנראה הוא המתין לעיתוי הרגשי ביותר כדי להוציא את הדבר לתקשורת, והיום הוא הודיע, יחד עם שני חבריו, סמי בן עדי ומישאל נחמני על תמיכתו באלי כהן.

אל הודעתו של אדרי על תמיכה בכהן הצטרפו היום גם יתר הנהגת הבית היהודי בעיר ובראשם, ד"ר סמי בן עדי, ועו"ד מישאל נחמני. בסביבתו של אדרי אומרים כי ”תמיכת הנהגת הבית היהודי בבית שמש היא מכה גדולה לבנט, מקטין את הסיכויים של בלוך להיבחר ובנוסף מעיד על היכולת של בנט להוביל החלטות“.