גמליאל ליעלון: הרחב את האישור לגדל לזקן גם למי שאינו דתי

השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל פנתה לשר הביטחון משה יעלון בקריאה לבטל הפקודה על איסור גידול זקן. "הפקודה פוגעת ומפלה בין חיילים בצה"ל"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 27/08/15 16:30 יב באלול התשעה

גמליאל ליעלון: הרחב את האישור לגדל לזקן גם למי שאינו דתי
דובר צהל, צילום: דובר צהל

נוכח הפקודה לשינוי נוהל גידול הזקן בצה"ל, שתיכנס לתוקף ביום שלישי הבא, פנתה היום (ה') השרה לשוויון חברתי, ח"כ גילה גמליאל, לשר הביטחון בוגי יעלון, בקריאה לבטל את הפקודה בטענה שמדובר בפקודה מפלה ואי שוויונית.

עד לאחרונה חיילים יכלו לבקש לגדל זקן על בסיס של "רצון חופשי" וזאת בתנאי שעמדו בדרישות הצבא ובנהליו בנוגע לגידול הזקן. עם כניסתה של התקנה החדשה, שהועברה בחודש יוני האחרון ותיכנס לתוקף החל מה-1 לספטמבר, לא יוכלו יותר חיילים אלו להופיע עם זקן בזמן שרותם הצבאי.

לאור זאת, שיגרה השרה לשוויון חברתי ח"כ גילה גמליאל, מכתב לשר הביטחון משה יעלון ובו דרשה לבטל את הפקודה החדשה. לטענת השרה גמליאל, הפקודה אינה שוויונית ומפלה את מרבית החיילים בצה"ל ושוללת מהם הזכות לגדל זקן. המשמעות היא דה-פקטו, כתבה השרה גמליאל, אפלייתו של החייל שאינו דתי ושאינו סובל מבעיות עור, קרי מרבית החיילים בצבא.

השרה גילה גמליאל: "פקודת איסור גידול הזקן לחיילי צה"ל שאינם דתיים ואינם בעלי אישור רפואי, הינה פקודה לא שוויונית, מפלה ופוגעת באלפי חיילים בצבא. יש לבחון שוב את ההחלטה הפוגענית ולבטלה לאלתר. צה"ל הוא כור ההיתוך של החברה הישראלית ובו כולם שווים ולכולם אותן הזכויות ואותן החובות. אני קוראת לשר הביטחון להורות על ביטול ההחלטה ולחזור לנוהל הקודם שאפשר שוויון זכויות מלא בין כל חיילי צה"ל".