"גם מי שנהרג מאש כוחותינו, נהרג על קידוש ה'"

בעקבות הריגתו של הקצין אליאב גלמן מאש כוחותינו, אומר הרב אליאב הכהן, ראש המכינה הקדם צבאית "אורות", כי אליאב מת ממות קדושים. "כשלוחמים בקרב, יש גם תקלות"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 25/02/16 09:20 טז באדר א'

"גם מי שנהרג מאש כוחותינו, נהרג על קידוש ה'"
דובר צהל, צילום: דובר צהל

"כל מי שנהרג מאש כוחותינו, חשוב כקדוש" כך אמר היום (ה') ראש המכינה הקדם צבאית "אורות", הרב אליאב הכהן, בעקבות הפיגוע אתמול, בו נהרג הקצין אליאב גלמן, מירי תועה של כוח צה"ל.

"כבר בעבר פסק הרב גורן, שכל מי שנהרג במהלך פעילות מבצעית, גם אם זה לצערנו מאש כוחותינו, אנחנו קוראים לו קדוש. כיוון שהוא נהרג במסגרת המעמד של להלחם על המולדת נגד האויבים".

הרב הכהן ציין כי הצבא אינו חף מתקלות, ואמר כי הוא מכיר את הכאב מקרוב "לפני 13 שנים, היה אירוע בו נהרג בן דודי, יואב דורון, שהיה קצין באגוז ומסוק של צה"ל חשב שהוא מחבל, ובטעות ירו בו. ללא ספק אנחנו מתייחסים אליו כקדוש. בסופו של דבר זו לא מערכה פרטית של איזה כדור נורה, ואיך זה קרה. אלא המהלך הוא כללי, מהלך של לחימה באויב אכזר. שלא מבחין בין חיילים לבין אזרחים".

לדבריו למרות הירי מאש כוחותינו, אף אחד אינו שופט את החיילים "חיילי צה"ל עושים הכל כדי להגן על עם ישראל. מכיוון שהמשימה שלהם היא להגן על חיינו, בסופו של דבר אנחנו מחבקים אותם על המשימה שהם עושים אותם. על הנכונות להקריב את עצמם, כדי לשמור עלינו, ולפעמים בשוליים יש לנו את התקלות האלה. ואנחנו מאמינים שצה"ל מתחקר את התקלות האלה, וידע להפיק את הלקחים כדי למזער אותן למינימום".