"גיבור ישראל, הלכת מאיתנו פתאום"

אלפים ליוו את סרן אליאב גלמן הערב, בדרכו האחרונה.

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 24/02/16 23:10 טו באדר א'

"גיבור ישראל, הלכת מאיתנו פתאום"
Yonatan Sindel/FLASH90, צילום: Yonatan Sindel/FLASH90

אלפים ליוו הערב למנוחות את רב סרן אליאב גלמן, שנהרג מכדור תועה של כוח צהל. בעת שחיילים ניסו לפגוע במחבל שעמד לדקור יהודים בצומת גוש עציון בצהריים.

גלמן זכה להלוויה צבאית שנערכה בבית העלמין בכפר עציון. בין הנוכחים בהלוויה השר זאב אלקין, ח"כ מוטי יוגב ובכירים נוספים במערכת הצבאית.

אחיו רענן ספד לו: "אחי הצעיר אליאב. בחרנו כל האחים להיפרד ממך. אני רוצה להודות לך שזכיתי להיות לידך כל השנים. אח מתוק. תודה על השיחות המשותפות, הייתה לך תפיסת עולם, משנה סדורה". עוד הוסיף: "זו מלחמה שלא התחילה לפני חודשים. אנחנו ננצח".

גם השר אלקין ספד לאליאב : "לוחם, גיבור ישראל, הלכת מאיתנו פתאום" והוסיף: "לא ישברו אותנו חיות הטרף עם הסכינים. ראיתם שהרוצח היה איש חינוך - איפה זה ואיפה החינוך שלנו. אצלם מחנכים לרצח. אבל זה לא ילך, לא בסכינים ולא ברובים תצליחו להזיז אותנו מכאן"

מפקד חטיבה 401 אלוף משנה משה ולינסקי ספד ואמר: "קשה לי לומר דברי ניחומים בשעה קשה זו. תרמת רבות לביטחון מדינת ישראל, במיוחד במבצע צוק איתן. מעטים יודעים עד כמה אזרחי ישראל חייבים לך. באופי שלך היית שקט אולם ברגע האמת פעלת בקור רוח ונחישות, לסייע להצלחת ביטחון ישראל".

(צילום: Yonatan Sindel/FLASH90)

חברו של אליאב,נתנאל ארנברג, אמר היום בשיחה לכיפה: "זו משפחה מאוד שורשית, אחיו הוא קב"ט בקריית ארבע, כל האחים הם קצינים ביחידות מובחרות, והוא היה מ"פ בצנחנים. עכשיו יהיו לו שלושה ילדים שיגדלו בלי אבא" אמר ארנברג בכאב. "יש לו מסירות למשפחה, הוא היה סמל ביישוב. אנשים היו חוזרים הבייתה וקולטים אותו מבלה עם הילדים, שהוא נוסע באופניים זה תמיד עם הילדים, יש לו מתקן עם מקום לילד על אופניים. זו סמליות של משפחתיות.כולם ידעו עליו אבל הוא לא בלט, זה מה שמיוחד בו".

ארנברג ביקש להדגיש כי ביישוב מחבקים את חיילי צה"ל "אנחנו לא כועסים על הירי התועה. אנחנו מחזקים ותומכים בחיילים".