גיבוי מהאופוזיציה בדרישתו של בנט לשינויים בקבינט

שר החינוך ויו"ר הבית היהודי מקבל תמיכה רבה בשעות האחרונות בשל דרישתו העיקשת שלא להצביע על מינויו של ליברמן אם לא ייענו דרישותיו להסדרת עבודת הקבינט הביטחוני, חלק מהתמיכה אף מיריביו הפוליטיים

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 29/05/16 13:31 כא באייר התשעו

גיבוי מהאופוזיציה בדרישתו של בנט לשינויים בקבינט
Haim Hornstein/flash90, צילום: Haim Hornstein/flash90

השר נפתלי בנט מקבל חיזוקים בשעות האחרונות לדרישתו לחיזוק מעמד הקבינט הביטחוני והעלאת המקצועיות שלו, חלקם חיזוקים צפויים וחלקם גם מיריבים פוליטיים.

חברי מזכירות ״הבית היהודי״ בראשות מנכ"ל המפלגה ניר אורבך, הודיעו היום כי הם תומכים ומתייצבים מאחורי דרישת סיעת הבית היהודי לתיקון כשלי הקבינט. "במלחמה האחרונה נוכחנו לדעת כי המידע שהובא בפני הקבינט היה חלקי וסיכן חיי אדם. ללא הירידה של השר בנט לשטח והבאת המידע לקבינט ייתכן והיינו עומדים בפני פיגוע אסטרטגי גדול בדרום הארץ", כתבו חברי המזכירות.

"הבית היהודי, כמפלגה הדואגת לביטחון עם ישראל בארצו, צריכה לעמוד איתן בדרישה לתיקון כשלי הקבינט. המזכירות מגבה את השר בנט והמפלגה להתנגד להרחבת הממשלה כל עוד לא מבוצעים תהליכים אלה להסדרת עבודת הקבינט שביכולתם להציל חיי אדם. המזכירות תעשה ככל שיידרש לסייע בידי הסיעה ובידי יו"ר המפלגה בעמידתם הערכית לטובת עם ישראל", נאמר בהודעת המזכירות. מלבד היו"ר אורבך חברים במזכירות גם עו"ד נעם וייס, ד"ר לאה ויזל, שמעון חזן-משנה ראש העיר קרית מלאכי, חיים גולדמן- סגן ראש עירית רעננה ועוד.

מוקדם יותר קיבל בנט חיזוק דומה מחברי הנשיאות של המפלגה בראשה עומד חבר הכנסת לשעבר, אבי וורצמן וחברים בה עוד שישה מבכירי המפלגה ביניהם הרב ישראל רוזן ובכירים במערכת הארצית. בנשיאות קראו "להתנגד להרחבת הממשלה החדשה המתוכננת ע"י ראש הממשלה ללא מימוש דרישה זו שהיא קריטית מבחינה לאומית".

באופן מפתיע קיבל בנט חיזוקים גם מיריבים פוליטיים, חבר הכנסת חיים ילין מ'יש עתיד' הודיע כי הוא תומך בדרישת בנט: "הדרישה של נפתלי בנט צודקת ואסור לו לוותר! שרי קבינט לא צריכים לחפש מידע ולתחקר חיילים בשטח במטרה להציל חיים אדם", מסר ילין לתקשורת.

ילין תקף את ראש הממשלה ואמר: "לא יתכן שראש ממשלה מקבלה החלטה לצאת למלחמה לבד. שרי קבינט חייבים לקבל את כל המידע באופן מסודר וגלוי - חיי אדם בידיהם", אמר ילין והוסיף כי "ראש הממשלה מוליך שולל את הציבור, לא כל המנהרות הושמדו וחמאס ממשיך לשקם את מערך המנהרות, ובינתיים מזניחים את בניית המכשול למניעת החטיפה הבאה. נתניהו הופך עוד נושא ניהולי וגורלי לדיון פוליטי".

כזכור, לפני יומיים גם מנהיג מפלגתו של ילין, ח"כ יאיר לפיד הודיע על תמיכתו בדרישה של שר החינוך, "בנט צודק" כתב לפיד והוסיף, "כתנאי להרחבת הקואליציה הוא דרש רק דבר אחד: תיקון עומק בעבודת הקבינט המדיני-בטחוני. כמי שישב איתו בקבינט אני יכול להעיד שהמצב הקיים אינו סביר. שרי הקבינט אינם מקבלים מידע מקיף מספיק, אין שום תהליך הכשרה מסודר, העבודה מתנהלת ממשבר למשבר. כשיתפרסם הדו"ח הסופי על "צוק איתן" יהיו רבים שלא יבינו איך אפשר לנהל כך מלחמה".

גם חבר הכנסת איתן כבל מהמחנה הציוני הודיע הבוקר בדף הפייסבוק שלו על תמיכתו בבנט "הפעם אני עם בנט!", הצהיר כבל. "התביעה של שר החינוך למנות מזכיר צבאי (בתקוה שזה יעזור) נכונה וצודקת. חייב שיהיה גורם מקצועי שידע ללמד ולעדכן את חברי הקבינט הן בשוטף ובוודאי בזמן מבצע או מלחמה", כתב.

"מהנסיון הרב שצברתי בחברותי בועדות המשנה של ועדת החוץ והבטחון של הכנסת ובעיקר בימים שהועדה ערכה את הבדיקה לאחר מבצע ״צוק איתן״, עלתה תמונה מביכה, מבזה וניתן לומר אף מדאיגה, בכל הנוגע לשליטה ולהבנה של חברי הקבינט במכלול הנושאים שהיו אמורים לעסוק בהם. היה מפחיד להקשיב לרוב חברי הקבינט שהופיעו בפני הועדה כולל אלה המתהדרים בהבנה צבאית - לא היה להם מושג מה קרה ומה קורה", סיפר ח"כ כבל.

"רוב חברי ועדת המשנה של חו״ב אם לא כולם ידעו הבינו ושלטו בחומר לאין שיעור מכל שרי הקבינט עצמם! יש מצב שראש הממשלה רוצה ששרי הקבינט יהיו חסרי ידע והבנה ושיהיו בעצם לא יותר מאסקופה נדרסת שלא מפריעה לו - המזל היחיד שלנו זה שלא באמת חברי הקבינט הם אלה שקיבלו את ההחלטות, כי זה יכל להיות אף גרוע יותר ממה שהיה - כי איך תקבל החלטות בנושאים שלרובם אין מושג בהם???", תקף כבל וסיים, "לא נעים לי - אבל אני מחזיק אצבעות לשר בנט במאבקו הצודק לא למען הקואליציה אלא למען אזרחי ישראל!".