גורם צבאי בכיר: פינוי מגרון – מורכב לא פחות מההתנתקות

בפיקוד המרכז מעריכים כי פינוי היישוב "יערער את המציאות הביטחונית ביהודה ושומרון", זאת מחשש לתגובות נזעמות מצד המתיישבים. מנהיג "נוער הגבעות": עקירת מגרון תעלה לנתניהו בכסאו

חדשות כיפה אורי פולק 17/01/12 17:44 כב בטבת התשעב

גורם צבאי בכיר: פינוי מגרון – מורכב לא פחות מההתנתקות
ועד מתישבי בנימין, צילום: ועד מתישבי בנימין

גורם צבאי בכיר בפיקוד המרכז העריך היום (ג') כי פינוי היישוב מגרון עלול להביא לערעור המצב הביטחוני באזור יהודה ושומרון. בתדרוך כתבים צבאיים טען הגורם הבכיר כי "התגובות בקרב המתנחלים לפינוי מאחז מגרון עלולות להביא לפגיעה במצב הביטחוני באזור יהודה ושומרון".

עוד טען אותו גורם כי "פינוי הישוב הוא חסר תקדים, הן בהתייחס לפינויים באזור והן בהתייחס לפינויים קודמים של מתנחלים מביתם. מדובר במבצע שדומה יותר להתנתקות מאשר לפינוי מאחזים כפי שצה"ל מכיר כיום".

בפיקוד המרכז הדגישו כי משימת פינוי התושבים תוטל על המשטרה וכי צה"ל יעניק רק כיסוי היקפי לפעולות. בשלב זה, החלו בצה"ל להיערך לפינוי היישוב - שיתבצע לאחר החלטת הדרג המדיני. הגורם הבכיר העריך כי "פינוי מאחזים בהם מתגוררות עשרות משפחות, כמו מגרון, עלול לשבש את ההבחנה בינם לבין המתנחלים הקיצוניים יותר. ברור שפינוי יביא לתגובות בשטח, אך הדבר לא צריך להוות שיקול מבצעי".

בתוך כך אמר היום פעיל הימין מאיר ברטלר, מראשי "נוער הגבעות", כי "עקירת מגרון תעלה לנתניהו בכסא ולמפלגת הליכוד בשלטון, אבל מה שבאמת חמור הוא שעקירה של מגרון תזעזע את יסודותיו של צה"ל - שהוא צבא העם". ברטלר הוסיף וציין כי "בימים של ריבוי איומים מהעולם הערבי ראוי שהממשלה תתעשת ותכשיר את היישוב כולו ללא התחכמויות והסכמים".

בשבוע שעבר, במפגש שקיים נתניהו עם חברי סיעת "הבית היהודי", קבעו חברי הסיעה כי במידה וראש הממשלה יורה בסופו של דבר על פינוי המגרון, הרי שהם יראו בכך עילה ראויה לפרישה מהממשלה. "נפרוש מהממשלה והקואליציה אם הממשלה תסכל את חוק הסדרת המאחזים ותהרוס את הישובים - מאחזים כמו מגרון, גבעת אסף, עמונה וגבעת האולפנא", ציין אורלב.