גורם בליכוד: בנט ושקד התנגדו לחוק ההסדרה במשך תקופה ארוכה

החוק עבר, אפשר להמשיך להתקוטט בנגמ"ש: בליכוד לא אוהבים להצטייר כנגררים אחרי שהצטייר בציבור כאילו הבית היהודי הובילו את חוק ההסדרה. גורם בליכוד מנסה להזכיר לתומכי בנט ושקד שגם הם לא האמינו בחוק וניסו להביא לפינוי מרצון לשבות רחל

חדשות כיפה משה מאירסדורף 16/11/16 15:42 טו בחשון התשעז

גורם בליכוד: בנט ושקד התנגדו לחוק ההסדרה במשך תקופה ארוכה
Miriam Alster/FLASH90, צילום: Miriam Alster/FLASH90

בליכוד לא אוהבים את העובדה שחוק ההסדרה רשום על שמם של נפתלי בנט, אילת שקד וחברי הבית היהודי. בתקשורת הוצג, פעם אחר פעם, ראש הממשלה כמי שנגרר יו"ר הבית היהודי שלא הותיר לו ברירה אלא לתמוך בחוק ההסדרה ולהביא לפתרון קבע של ההתישבות בכלל ושל עמונה בפרט.

לאחר ההצבעה אומר גורם בליכוד ל'כיפה': "ראש הממשלה בנימין נתניהו הצביע בעד חוק ההסדרה בקריאה טרומית, זאת לאחר שגייס רוב לטובת העברת החוק, בתיאום עם שר האוצר משה כחלון ובהובלת יו"ר הקואליציה דוד ביטן.

צר לנו שגם בזמן שראש הממשלה נתניהו מוביל את המאמץ להעביר את חוק ההסדרה, בנט ממשיך לירות בנגמ"ש ולעסוק בתדרוכים נגד הליכוד וראש הממשלה ולא נותן לעובדות לבלבל אותו. לא רק שהוא לא דחף את הליכוד לחוק ההסדרה כפי שהוא טוען, הוא בכלל התנגד לחוק במשך תקופה ארוכה ואף הלין בפני ראשי הקואליציה על מכתב שעליו חתמו חברי הכנסת והשרים של הליכוד בעד החוק".

אותו גורם ביקש להזכיר לציבור כי גם בנט ושקד בעצמם לא האמינו בחוק עד לא מכבר וניסו להגיע לפתרון חלופי עבור תושבי עמונה בשבות רחל: "בשיחות סגורות שתוכנן פורסם בתקשורת טענו בנט ושקד: "לחוק אין סיכוי ריאלי לעבור...". הם גם האשימו את נציגי הליכוד בכך שהם "מנופפים בהמצאה חסרת סיכוי במקום לומר למתיישבים את האמת". רק משגילה שהחוק יכול לשרת מטרות פוליטיות - צירף בנט את תמיכתו לחוק וזאת באיחור ניכר".