גדולי ישראל יסייעו למצילים בחוף הרצליה

בעקבות חוסר משמעת של המתרחצים הדתיים בחוף הנפרד מהרצליה, יוזמה חדשה של חבר מועצת הרצליה: שלט שעליו יהיו חתומים רב העיר וגדולי ישראל שיקראו להישמע להוראות המציל

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/06/16 12:42 ח בסיון התשעו

גדולי ישראל יסייעו למצילים בחוף הרצליה
Yaakov Naumi/Flash90, צילום: Yaakov Naumi/Flash90

בכל קיץ מחדש נאלצים המצילים בחוף הנפרד בהרצליה להתמודד עם בעיה קשה של חוסר משמעת מצד ציבור המתרחצים מהמגזר הדתישמגיעים לחוף. לטענת המצילים, המתרחצים אינם ממושמעים ואינם מצייתים להוראותיהם, מה שמגביר את החשש לטביעה, בייחוד בימים שבהם החוף עמוס. כך פורסם באתר mynet.

"הבעיה היא שהציבור הזה לא ממושמע מספיק להוראות המצילים", אומר שמוליק לין, מנהל מחלקת החופים בעירייה, "למשל, כאשר מתרחץ מתבקש לצאת כי מסוכן במקום שבו הוא נמצא, הוא לא נשמע להוראת המציל. הגברים הם הכי לא ממושמעים, וזה יוצר תסכול בקרב המצילים. בנוסף, כאשר כמות המתרחצים בחוף הנפרד מגיעה ל-7,000-6,000 אלף מתרחצים והים בעייתי, אנו סוגרים את החוף לכניסת מבקרים נוספים, לשם הצלת חיים".

"העומס על החוף הנפרד הוא פי ארבעה מאשר בכל חוף כללי אחר", אומר צדיקוב. "בזמני העומס, סוכת ההצלה בחוף, בתוספת תגבורת של עוזרי מציל, צריכה לתת מענה בטיחותי לכ-8,000 רוחצים בו זמנית. זאת, בעוד שבכל חוף אחר בעיר, בשיאי העומס יהיו בין 2,500-2,000 רוחצים פר תחנת הצלה.

לצדיקוב היה פתרון ייחודי: "יזמתי מענה ייחודי, שאושר מול רב העיר, יצחק יחיאל יעקובוביץ', ומול המחלקה המוניציפאלית של דגל התורה. רב העיר יחתום על מכתב לפיו הוא קורא לרוחצים להישמע בכל תוקף למצילים, בגדר מצוות 'ונשמרתם לנפשותיכם'. על המכתב יחתמו רבנים גדולים נוספים והוא יוצב כשלט מאיר עיניים בכניסה לחוף".