בתי הספר הדתיים יוכלו לוותר על תקצוב הקרן לידידות בכיתות הנמוכות

בעקבות התנגדותם הנחרצת של הרב ליאור והרב דרורי למימון קייטנות משרד החינוך בידי הקרן לידידות, הודיעו בחמ"ד שבכיתות א-ב יוכלו לוותר על תקצוב הקרן. בכיתות ג-ה הדבר לא יתאפשר

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 07/05/14 11:10 ז באייר התשעד

בתי הספר הדתיים יוכלו לוותר על תקצוב הקרן לידידות בכיתות הנמוכות
נטעאל בנדל, צילום: נטעאל בנדל

מנהלי בתי ספר יוכלו לוותר על שעות תוספתיות להעשרה הממומנות על ידי הקרן לידידות במסגרת קייטנת משרד החינוך, כך עולה מהודעה של החמ"ד למנהלים.

כזכור, לפני מספר שבועות נחשף ב'כיפה' כי הרב דב ליאור והרב צפניה דרורי קבעו כי אסור להשתתף בקייטנות משרד החינוך 'קיץ של ידידות' מכיוון שאלו ממומנות בחלקן על ידי הקרן לידידות הנתמכת בידי נוצרים אוונגליסטים אוהבי ישראל.

"אסור באופן חד משמעי לקבל כספים מנוצרים מכיוון שזה מחזק את הנצרות בעולם. זה אפילו לא קשור לעבודה זרה אלא שאסור לחזק את הגויים מכיוון שהם יאמרו שכל קיומה של המדינה היא בזכותם. האיסור היה קיים בבבל וקיים גם היום. אם נותנים לרב אקשטיין לחלק את הכספים הללו עוברים על איסור של מיסיון ועל איסור של גוי לחנך את ילדי ישראל", אמר הרב דרורי בראיון ל'כיפה'.

בקרב המנהלים גם נרשמה מורת רוח בעקבות ההודעה כי הקייטנות הבית ספריות ימומנו על ידי הקרן והגדירו את הנושא כדילמה בלתי אפשרית. השבוע הודיעו בחמ"ד כי ניתן יהיה לוותר על חלק מהתקציב.

על פי החמ"ד כיתות א-ב יהיו ממומנות באופן מלא על ידי משרד החינוך כשהתקציב הוא 852 ש"ח לתלמיד. בנוסף לתקצוב זה יתאפשרו שעות תוספתיות להעשרה אשר ימומנו על ידי הקרן לידידות. במזכר אשר הועבר למנהלים נאמר כי בתי ספר יוכלו לבחור שלא לבקש את השעות הללו, בסך 100 ש"ח לתלמיד וכך לא לקבל מימון מצד הקרן לידידות.

עוד עולה כי בניגוד לכיתות הנמוכות, כיתות ג-ה ימומנו על ידי הקרן לידידות בהיקף משמעותי ולא ניתן יהיה לוותר על תקצוב זה. בחמ"ד הבהירו כי תכני בית הספר של החופש הגדול יקבעו על ידי החמ"ד וילוו באישור מפקח.