בתוך יממה בלבד: כתב אישום הוגש נגד תוקפי זועבי

כתבי אישום הוגשו נגד החשודים בתקיפת חברת הכנסת זועבי ויועצת התקשורת של בל"ד אמילי מואטי. בן גביר: כח"כים מהימין הותקפו לא שמענו על זריזות כזו

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 04/03/15 12:56 יג באדר התשעה

בתוך יממה בלבד: כתב אישום הוגש נגד תוקפי זועבי
אילוסטרציה: פלאש 90, צילום: אילוסטרציה: פלאש 90

כתבי אישום יוגשו נגד שני חשודים בתקיפתן של ח"כ חנין זועבי ויועצת התקשורת של מפלגת בל"ד אמילי מואטי. כך נמסר מהמשטרה. אחד החשודים נעצר לאחר ששפך אתמול מים על ח"כ זועבי וכינה אותה בוגדת, כמו כן נעצר חשוד נוסף בחשד לתקיפה.

במהלך כנס שנערך אתמול במכללה למשפט תקף פעיל עוצמה יהודית את חברת הכנסת חנין זועבי ושפך עליה כוס מיץ. בנוסף במהלך דחיפות פונתה יועצת התקשורת של בל"ד אמילי מואטי לבית החולים איכילוב לאחר שהותקפה. הפעיל של עוצמה יהודית, תושב רמת גן בן 28 נעצר לאחר התקיפה.

לקראת הכנס קרא מועמד מס' 4 של מפלגת יחד ברוך מרזל לפעילים "להגיע ולמחוק לחנין את החיוך", בעקבותיו כפי הנראה הגיעו הפעילים, ופעיל שלקח את העניין צעד רחוק יותר תקף את זועבי ואת הנוכחים במקום.

חברת הכנסת מיכל בירן הגישה תלונה במשטרה נגד ברוך מרזל על הסתה לאלימות וטענה כי הוא עודד את האלימות במקום. "לא ייתכן ששליחי ציבור יסיתו ויקראו לאלימות. מרזל נוטה לשכוח זאת, אבל מדובר במערכת בחירות דמוקרטית. הוא הודה לאנשיו אחרי האירוע ובכך הודה בהסתה. זה איש שאסור שיהיה חבר בכנסת ישראל. אלו כבר לא דיבורים, אלא מעשים מסוכנים, ח"כ זועבי נפגעה מהמתפרעים וכן דוברת הרשימה המשותפת", אמרה בדברים שהובאו בynet.

ברוך מרזל עצמו מיהר לאחר האירוע להעלות פוסט לדף הפייסבוק שלו בו הוא צוהל על האירוע, וכתב "הבטחנו וקיימנו. הורדנו לחנין זועבי את החיוך", אך לאחר מכן הסיר את הפוסט.

עו"ד איתמר בן גביר בתגובה לכתב האישום: חבל שהפרקליטות לא מגלה זריזות שכזאת כאשר אונסים ילדות וכאשר מכים קשישים ופוגעים בנערים. נדמה שהיועץ ויינשטיין סבור שדמה של חנין זועבי סמוק יותר משל רוב אזרחי ישראל שלא לדבר על כך שאפילו כאשר חברי כנסת מהימין הותקפו מעולם לא ראינו ולא שמענו על זריזות שכזאת. כולנו ראינו בצילומים שזועבי ופעיליה השתוללו ולכל הפחות הייתי מצפה שכתב אישום מקביל היה מוגש נגדה, מבלי להקל ראש מדובר באירוע של שפיכת מים ונבקש מבימ"ש לשחרר מרשי באופן מיידי.