בשל הביקורת: שר הביטחון התקפל וביטל את ההפרדה באוטובוסים

הפיילוט שתוכנן לפעול שלושה חודשים בוטל שלוש שעות לאחר שהחל בשל ההתנגדות והביקורת הקשה שספג מגורמים רבים בעולם הפוליטי

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 20/05/15 11:45 ב בסיון התשעה

בשל הביקורת: שר הביטחון התקפל וביטל את ההפרדה באוטובוסים
cc by יעקב, צילום: cc by יעקב

שלוש שעות בלבד הספיקו לשר הביטחון משה יעלון להתקפל ולסגת מתכניתו לאוטובוסים נפרדים לישראלים ופלסטינים בשומרון.

על פי התכנית שבוטלה, פלסטינים שיכנסו לישראל היו אמורים לחזור לבתיהם לאחר תהליך זיהוי בארבעה מעברים הממוקמים בכל יו"ש - מעבר הל"ה, מעבר ריחן, מעבר אליהו ומעבר אייל.

כך, יוכלו לפקח במנהל האזרחי על כניסתם ויציאתם של הפלסטינים בתחומי הקו הירוק, דבר אשר יאפשר גם פיקוח על תופעת השב"חים, שכבר גבתה קורבנות בעבר בפיגועים. עם תחילתו של הפיילוט לא הורשו הפלסטינים לעלות על האוטובוסים הישראלים של חברת אפיקים.

הפיילוט שהיה אמור להמשך בסך הכל שלושה חודשים, בוטל כאמור מיד עם התחלתו בשל הביקורת העזה שספג מגורמים רבים בקשת הפוליטית. ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון משה יעלון סיכמו להשעות לעת עתה את תוכנית ההפרדה באוטובוסים ולנסות למצוא פתרונות אחרים.

מאבקם של המתיישבים ביו"ש להפרדת נסיעות בתחבורה הציבורית בין יהודים לפלסטינים, מתקיים כבר מספר שנים ולקחו בו חלק נציגים ממשרד התחבורה וממשרד הביטחון. לטענת התושבים עליית פלסטינים לאוטובוסים יוצרת עומסים רבים וחיכוכים מיותרים בינם לבין הפועלים.

"לצערי למרות ההגעה להסדרה בבעיית התחבורה הציבורית בשומרון, הלחצים ההיסטריים של השמאל ממשיכים להשפיע על המדיניות", אמר בתגובה ח"כ מוטי יוגב. "הבוקר התעוררנו למופע אימים תוצרת עיתון 'הארץ' ומפלגת מרץ על כך שישראל מבצעת מדיניות אפרטהייד בשטחים. ההחלטה של שר הביטחון היתה החלטה מקצועית ולא פוליטית, החלטה שהתקבלה בעקבות ישיבות מטה במשרדו ובעקבות ישיבות מקצועיות שניהלנו בועדת חוץ וביטחון. נמשיך באופן ענייני לקדם את מטרות חיזוק ההתיישבות ביהודה ושומרון יחד עם הדאגה למרקם החיים לכל האוכחלוסיות ביהודה ושומרון".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן