בשינקין כבר לא ישמעו "לכה דודי" לקראת השבת

בית הכנסת של חסידי בעלז החליט להפסיק להשמיע מוזיקה יהודית המבשרת על כניסת השבת, מתוך התחשבות בציבור החילוני. "אם אנשים מרגישים ככה, אז לא צריך", הסבירו בבית הכנסת

חדשות כיפה אורי פולק 20/12/11 09:20 כד בכסלו התשעב

בשינקין כבר לא ישמעו "לכה דודי" לקראת השבת

בית הכנסת של חסידי בעלז הסמוך לרחוב שינקין בתל אביב, החליט להפסיק להשמיע מוזיקה יהודית לפני כניסת השבת, כפי שהיה מקובל על-ידיו במהלך השנים האחרונות, זאת מתוך התחשבות בציבור החילוני וכדי למנוע "אוירה עכורה בשכונה".

מדי שבוע משמיע בית הכנסת, באמצעות רמקולים המוצבים על גגו, מעט מוזיקה יהודית המבשרת את כניסת השבת. חלק מהחילונים תושבי האזור התלוננו בהנהלת בית הכנסת וביקשו להפסיק את המנהג המוזיקלי, בטענה כי הוא מפריע להם בימי שישי.

בעקבות הפניות בחרה הנהלת בית הכנסת להחליש את עוצמת המוזיקה לפני כחודשיים. התלונות התמעטו, אך לא נפסקו, ובבית הכנסת החליטו להפסיק לחלוטין את המנהג.

במודעה שפרסמה הנהלת בית הכנסת, עליה חתום הרב משה ברייש, חבר ההנהלה, צוין כי "מאחר שישנן תלונות מתושבים אחדים שמתנגדים לצופר הנ"ל, החלטנו להפסיק את השירות הזה. יודעים אנו שתושבים רבים (גם חילונים תושבי השכונה) יצטערו על החלטה זו, אבל כדי למנוע תסיסה ואווירה עכורה בשכונה, אנו מבינים שזה הצעד הנכון".

"אנחנו חיים פה בשכונה מעל 50 שנה. אנחנו אף פעם לא עשינו שום השתלטות, לא כופים על אף אחד שום דבר, אבל אם אנשים מרגישים ככה, אז לא צריך", הוסיף הרב ברייש במכתבו. "חבל, זה היה מנהג נחמד, מנגינה של דקה וחצי של 'לכה דודי' לקראת השבת. שאלה אותי אישה חילונית 'למה הפסקתם את זה?', אמרתי לה שאני לא מוכן לנהל מלחמות פה".