ברנסקי ל'כיפה': "לא ארוץ ברשימה משותפת עם הליכוד אלא בגוש טכני"

המתמודד על ראשות הבית היהודי מכחיש שבמידה וייבחר הוא ימזג את הבית היהודי יחד עם הליכוד. "ההכרזות של בנט מגיעות מפוליטיקה נמוכה. מפלגה בראשותי תהיה מבודלת מהליכוד ולא יחשבו עלינו כליכוד ב'"

חדשות כיפה משה ויסטוך 05/04/17 16:57 ט בניסן התשעז

ברנסקי ל'כיפה': "לא ארוץ ברשימה משותפת עם הליכוד אלא בגוש טכני"
דוברות, צילום: דוברות

אל"מ במיל' יונתן ברנסקי, המתמודד על ראשות הבית היהודי, לא מפספס הזדמנות לתקוף את היו"ר הנוכחי נפתלי בנט על כך שלטענתו הוא לוקח את המפלגה רחוק מעולם הערכים שלה. עם זאת, דברים שאמר בתחילת השבוע בדבר ריצה משותפת עם הליכוד עשויים להיות לו לרועץ בטענה שהוא הופך את הבית היהודי לליכוד ב'.

ברנסקי הרבה במהלך ראיון שנתן ל-'ערב חדש', לתקוף את בנט על כך שהוא מסוכסך עם ראש הממשלה, סכסוך שלטענתו פוגע במדינת ישראל. לדבריו, הוא סומך על ראש הממשלה נתניהו ובטוח שהוא מספיק ראוי להנהיג את המדינה. לקראת סוף דבריו אמר המועמד לראשות הבית היהודי כי "לו אני היום יו"ר הבית היהודי, אני מבחינתי מתמודד ביחד עם הליכוד ברשימה לכנסת".

[embed]https://www.facebook.com/branskiyonatan/videos/1753063751690586/[/embed]

בשיחה עם 'כיפה' מסביר ברנסקי כי הוא לא התכוון לריצה ברשימה משותפת, אלא ביצירת גוש טכני כדוגמת החיבור שנעשה בין הליכוד לישראל ביתנו בבחירות 2013. "אני מרגיש בטוח לעשות את החיבור הזה", הוא אומר, "מכיוון שהזהות שלי כל כך ברורה שאין לי חשש לשתף פעולה עם הליכוד ולהיות זה שיחשק את נתניהו מימין".

לדבריו המציאות הנוכחית והיחסים העכורים בין בנט לנתניהו רק מזיקים, "ההכרזות הסותרות של בנט לא מגיעות מתפיסת עולם אלא מפוליטיקה נמוכה. מה שקורה היום זה כיפופי ידיים על רקע אישי ומאבקים ונסיונות לעקוץ את ראש הממשלה מכל הכיוונים. לי אין צורך לבדל את עצמי מראש הממשלה כי אנחנו לגמרי מבודלים מהליכוד ואין חשש שיחשבו עלינו כליכוד ב'. בראיה שלי כיצד הבית היהודי צריכה להתנהל אין שום צורך להגיד במה אנחנו שונים כי אנחנו המפלגה של הציונות הדתית".

לדבריו, לגוש טכני ישנם שני יתרונות בולטים, "כדי שלא יצא מצב שאת הממשלה הבאה ירכיבו יאיר לפיד והרצוג, צריך מתוך אחריות לאומית ליצור את הבלוק הטכני הזה עם הליכוד, ישראל ביתנו והבית היהודי, שכמובן יכיל בתוכו גם את האיחוד הלאומי. בזה אנחנו קודם כל דואגים לימין חזק שימשיך לשלוט".

יתרון נוסף שהוא מציין במהלך הוא "פתרון לזליגת הקולות ברגע האחרון מהבית היהודי לליכוד. הרי בכל מערכת בחירות יש את החוששים שהצבעה לבית היהודי תחליש את הליכוד ואת הימין. בבלוק טכני זה לא יקרה מכיוון שאת מעמד המפלגה נבצר כבר בשלב המשא ומתן על סמך כוחנו הנוכחי והסקרים השונים".

(צילום מסך)

בימים האחרונים פורסמו הודעות מטעם מטהו של ברנסקי המכריזות כי "אין ספק בנט יתרסק". קולות שונים מהמגזר טענו שלא מדובר בפרסומים רשמיים של האל"מ במיל', אך ל'כיפה' הוא מאשר שהכרזות הללו הן פרי הקמפיין שלו. ראשית אני שמח שהיו דיבורים, זה מראה שהצלחנו", הוא אומר ומדגיש ש-"בנט הוא לא קוסם. אורלב רץ עם האיחוד הלאומי וקיבל 9 מנדטים, אפי איתם רץ לבד וקיבל 6 מנדטים ואילו בנט עם האיחוד הלאומי הגיע לשמונה מנדטים. אנחנו במגמת ירידה וזה הולך ומתרסק מכיוון שהשאיפות להנהגה של בנט מביאות אותו להתנער ממה שנתפס כדתי מידי וזה מחזיר אותנו אחורה. אין ספק המלך הוא עירום".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן