בריונות: חרדי דקר פעיל של הבית היהודי בירושלים

האירוע התרחש בעת פעילות של מתנדבים בגן סאקר. תלונה הוגשה למשטרה והפעיל נשלח לבדיקות בבית החולים

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/09/13 16:10 יא בתשרי התשעד

בריונות: חרדי דקר פעיל של הבית היהודי בירושלים
הבית היהודי, צילום: הבית היהודי

שוב אלימות מצד חרדים בירושלים: אחרי שאיימו על רחלי איבנבוים שהיתה אמורה להתמודד ברשימת הבית היהודי למועצת עיריית ירושלים, חרדי נוסף איים לדקור פעילים בני 17 של הרשימה בראשות דב קלמנוביץ'. האירוע התרחש היום (א‘) בצהרים כאשר קבוצת מתנדבי הבית היהודי תלו שלטים באזור גן סאקר בבירה. בשעה שהם פנו ללכת, הבחינו גבר חרדי מבוגר קורע את השלטים. לאחר מכן התברר שהוא אף השליך ארגן עם עלוני הסברה.

הפעילים ניגשו אליו להבין מדוע הוא מתנהל כך. בתגובה, החרדי הוציא מכיסו חפץ חד וניסה לדקור אותם. את אחד המתנדבים הוא הצליח לשרוט ואף התחיל לבעוט בו. הנערים, מלבד אחד, נמלטו מהמקום להזעיק משטרה. פעיל שנשאר במקום, חטף מכות. המשטרה הגיעה למקום תוך כעשר דקות, לקחה פרטים מהחרדי וביקשה מהמתנדבים להגיש תלונה במשטרה. נציגי הבית היהודי לקחו את הפעיל שנותר במקום להגיש את התלונה ולהיבדק רפואית.

בתוך כך, פעילים אחרים של הבית היהודי בירושלים חילקו לעוברים ושבים בצמתים מרכזיים בירושלים קישוט מיוחד לסוכת ביתם. הקישוט הוא צילום לילה מרהיב של העיר העתיקה של ירושלים עם הכיתוב מספר תהילים "וראה בטוב ירושלים". במהלך הבוקר חולקה התמונה על רקע שלטים שהעלו חיוך בקרב הנהגים. בשלטים היתה תמונה של תינוק עם סימני נשיקה על פניו והסיסמה: "לנשק תינוקות זה חשוב, אבל החינוך זה הכי חשוב!"

דב קלמנוביץ' יו"ר רשימת הבית היהודי למועצת העיר ירושלים אמר כי, "אנו מגנים כל שימוש באלימות. ירושלים היא עיר בה כל המגזרים חיים תחת בית אחד וערכי החינוך נגד אלימות תקפים לכולם. בושה שיום לאחר יום כיפור מבוצע מעשה שטנה שכזה על ידי גורמים קיצוניים. אני מאמין שאדם זה אינו מייצג את כלל המגזר. אנו מצפים למערכת בחירות הוגנת נטולת אלימות ותוקפנות כיאה למערכת בחירות דמוקרטית. נמשיך לחנך לאחדות אהבה ואחווה בין האוכלוסיות השונות בעיר".

לדבריו, "חג הסוכות הוא הזדמנות לשבת אחים גם יחד, לחינוך לערכים, סובלנות וקבלה הדדית של כל המגזרים ברחוב היהודי בירושלים בכלל ובישראל בפרט. אהבת ירושלים מאחדת במיוחד בחג סוכות שהוא חג עלייה לרגל לירושלים את כל בית ישראל".