"בראש משרד החינוך עומד אדם בשיעור קומה חינוכי"

העיתונאי אברי גלעד הצטרף אל הרב שי פירון למסע אל מחנות ההשמדה בפולין. עמוס תובנות וחוויות, הוא שב ארצה כדי לשבח את התנהלותו של שר החינוך: "הוא שוחח עם התלמידים בלילה במלון, הגיע אל לבם"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 16/10/13 14:12 יב בחשון התשעד

"בראש משרד החינוך עומד אדם בשיעור קומה חינוכי"
עמוד הפייסבוק של אברי גלעד, צילום: עמוד הפייסבוק של אברי גלעד

שר החינוך, הרב שי פירון, שב מהובלת מסע אל מחנות ההשמדה בפולין - סיור מקצועי אליו יצא מתוקף תפקידו, כדי לבחון מקרוב את מתכונת המסעות והתנהלות תלמידי ישראל המגיעים מדי שנה אל המקום. השר פירון אף השתתף במקום בטקס לציון 70 שנה למרד סוביבור.

אל סיורו של הרב פירון הצטרף גם העיתונאי אברי גלעד, שסיפר על חוויותיו בעמוד הפייסבוק שלו. ”עמדתי על הרציף בבירקנאו בו נפרד אבי ז"ל מסבי ז"ל שנשלח מיידית לתאי הגז. כמה שלא שמעתי על האירוע, וכמה שלא סיפרו על השיטה הנאצית ביום השואה, בסרטים, בטקסים, שום דבר לא ידמה לעמידה במקום שזה קרה. לשניה קטנה יכולתי להרגיש משהו ממה שאירע שם לפני 70 שנה ולהבין למה במקום הזה השתנו חייו ונפשו של אבי לתמיד“, כתב גלעד.

גלעד התייחס להשתתפותם של בני הנוער הישראלים במסע ואמר כי ”היה מרומם לראות איך בני נוער מושפעים, בזמן אמת, מול המראות שלא יאומנו, לראות כמה הם התכוננו ברצינות למסע וכמה בגרות נפשית הם הפגינו מול הזוועות“.

מצד שני, טען גלעד כי ”מתסכל לראות שלא כל בני הנוער יכולים וצריכים להגיע לפולין בשלב הזה בחייהם, וכל הנסיעה היא עבורם מין נופש משונה שנע בין מחנות ריכוז ביום ופירוק מלונות בלילה“. יחד עם זאת הוא טען כי ”הביקור שם הכרחי לכל ישראלי ולו כדי להבין מה צופן לנו עתיד שבו לא נהיה מספיק חזקים כדי להגן על עצמנו, וגם כדי להבין שלשרוד זה לא מספיק, עם ישראל חייב להוביל את העולם במוסר, בתרבות, בחסד“.

ברמה האישית, שיבח גלעד את התנהלותו של הרב פירון: ”ראיתי אותו נפגש עם תלמידים, מדריך אותם במחנה ההשמדה, שר איתם, משוחח איתם במלון שלהם בלילה. כבר קודם לנסיעה ידעתי שהשר הוא איש החינוך המובהק הראשון בתפקיד הזה מזה עשרות שנים, אבל למראה הקשר שלו עם הילדים, האופן בו הוא מגיע אל ליבם ופותח אותו, אני יודע שבראש משרד החינוך עומד אדם בשיעור קומה חינוכי שמרגיע אותי בקשר לעתיד החינוך בישראל, כל עוד הוא בממשלה“.