בצל הסערה הציבורית: פעילי המקדש קיימו תרגול הקרבת קורבנות

לאחר מחאה ציבורית, ודיונים של רבנים בשאלה האם יש לקיים את האירוע, קיימו הערב פעילי המקדש את תרגול הקרבת הקורבנות – כולל שחיטת גדי

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 30/03/15 17:53 י בניסן התשעה

בצל הסערה הציבורית: פעילי המקדש קיימו תרגול הקרבת קורבנות
אילוסטרציה: פלאש 90, צילום: אילוסטרציה: פלאש 90

על רקע המחאה הציבורית מצד קבוצות טבעוניות וארגוני בעלי חיים, ותוך כדי דיונים משמעותיים בין רבנים במגזר באשר לשאלת הקורבנות, קיימו היום בערב פעילי הר הבית את תרגול הקרבת הקורבנות שיכלול שחיטת גדי, בשכונת קרית משה בירושלים.

[embed]https://www.facebook.com/video.php?v=1589074987999002&set=vb.1587128948193606&type=2&theater[/embed]

בעוד שבשנה שעברה האירוע עבר מתחת לרדאר ככל שמדובר בדיון הציבורי, השנה התפתח סביב האירוע דיון ער, בקצותיו איומים על חיי פעילי המקדש ביניהם ארנון סגל, מצד פעילים טבעוניים שמחו על שחיטת הגדי.

גם בקרב הרבנים בציונות הדתית נרשמה התעניינות בנושא, כשבין היתר דנו רבנים שונים ב'כיפה' בשאלה האם יש לקיים את התרגול כלל, והאם הדבר מקרב או מרחיק את הישראלים מהמסורת.

"אני לא שותף לא לחלום ולא לביצוע של האירוע", אמר אתמול הרב בני לאו. “זה לא עושה שירות טוב ליהדות, אך כנראה שלהם זה עושה טוב. במציאות של עם שכל כך מרוחק מהמסורת, שכל כך מחפש את הדרך לקשר עמוק יותר עם תורת ישראל, אירועים כאלו לא יוצרים קרבה".

עם זאת, אמר הרב לאו כי "זו זכותם לעשות את התרגול. זו מדינה חופשית ויש להם זכות לבטא את דרכם. אני משער שהם משוכנעים שעל ידי התרגול הם מקרבים את העם לתורת ישראל, אך לטעמי לא כך הדבר".

מנגד, בירך הרב שלמה ריסקין על קיום האירוע, ואף הבהיר כי מבחינה הלכתית אין כלל בעיה להקריב קורבנות כבר היום. "חיוני לנו להתחיל להתרגל למצווה הגדולה הזאת שהיא עיקר קדושת זמן חרותנו", כתב הרב ריסקין באיגרת למארגני התרגול החי והוסיף כי אין שום מניעה להקריב את קרבן הפסח כבר כיום למרות שבית המקדש עדיין לא בנוי. "אפילו בראשית צמיחת גאולתנו אפשרי להקריב קרבן פסח כמו שצריך, אפילו בלי בית שלישי, שיבנה במהרה בינינו".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן