בצלאל סמוטריץ מונה לתפקיד סגן יו"ר הכנסת

רגע לפני כינונם של הועדות, ח"כ בצלאל סמוטריץ, שובץ כחבר בועדת כספים ופנים ומ"מ בוועדת חוץ וביטחון, כמו כן הוא ימונה גם כסגן יו"ר הכנסת

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 01/06/15 17:17 יד בסיון התשעה

הישג נאה לחבר הכנסת הטרי של הבית היהודי, בצלאל סמוטריץ', מלבד חברות בוועדות הכספים והפנים ומ"מ בוועדת החוץ והביטחון ימונה סמוטריץ' גם לתפקיד סגן יו"ר הכנסת.

ליושב-הראש, יכולים להיות 8 סגנים אשר אמורים להיבחר בסמוך לישיבת הפתיחה. יושב-ראש הכנסת וסגניו קובעים את סדר-היום של מליאת הכנסת ומאשרים את השאילתות, את ההצעות לסדר-היום, את הצעות החוק הפרטיות ואת הנושאים העולים בה לדיון. יושב-ראש הכנסת או אחד מסגניו מנהל את ישיבות מליאת הכנסת, מעמיד את ההצעות להצבעה ומכריז על תוצאות ההצבעה.

יחד עם סומטריץ' ימונה גם חבר הכנסת מהליכוד, אורן חזן, שיהיה אף הוא סגן יושב ראש הכנסת. חזן שספג בתחילה חיצי לעג רבים בשל מעורבותו בניהול בתי קזינו באירופה, יכול לראות את עצמו מרוצה מהישגיו כשימונה גם כחבר בוועדת החוץ והביטחון, ועדת הכספים, ועדת הכנסת, הועדה לביקורת המדינה וועדת הרפורמות.

חזן זכה בכל הוועדות לאחר שאיים בסוף השבוע שעבר כי הקואליציה לא תוכל לבנות על קולו במידה ולא יקבל תפקידים משמעותיים. כך שודרג חזן מהוועדה לביקורת המדינה שהיא חשובה אך כמעט ואינה פעילה ל-5 וועדות ולתפקיד סגן יו"ר הכנסת מה שהוכיח שכנראה לח"כ הצעיר יש כישורים פוליטיים לא מבוטלים.