בציונות הדתית שוקלים להציב מועמד נוסף לתפקיד רב העיר ירושלים

פרסום ראשון: לקראת סיום הגשת המועמדויות לתפקיד רב העיר ירושלים, שוקלים גורמים בכירים בציונות הדתית להציב מועמד נוסף, כגיבוי למצב בו הרב שטרן לא יוכל להתמודד לתפקיד

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 05/10/14 19:53 יא בתשרי התשעה

בציונות הדתית שוקלים להציב מועמד נוסף לתפקיד רב העיר ירושלים
פלאש 90, צילום: פלאש 90

גורמים בכירים בציונות הדתית שוקלים להציב מועמד נוסף לתפקיד רב העיר האשכנזי של ירושלים, כך מתפרסם לראשונה ב'כיפה'.

ביום שלישי הקרוב תסתיים הגשת שמות המועמדים לתפקיד רב העיר ירושלים והציונות הדתית בלחץ. בקרוב צפויים שופטי בג"צ לקבל החלטה בנוגע לעתירה המבקשת לדחות את הבחירות לרב העיר ואם אכן יידחו הבחירות, אשר כרגע אמורים להתקיים ב-21 לאוקטובר, כ"ז תשרי, עד אחרי חנוכה, לא יוכל הרב אריה שטרן להתמודד מכיוון שהוא יהיה בן 70, הגיל המקסימלי בו ניתן להתמודד לתפקיד. אם אכן כך יהיה בסופו של דבר, תישאר הציונות הדתית ללא מועמד לתפקיד רב העיר האשכנזי.

לכתבות נוספות בנושא:

- הרב יעקב שפירא צפוי להתמודד לתפקיד רב העיר ירושלים

- הטענות בקשר לאי כשירותו של הרב שטרן שקריות

לכיפה נודע כי לקראת סיום הגשת השמות שוקלים גורמים בכירים בציונות הדתית להגיש את שמו של מועמד נוסף כאופציה, אם אכן לא יוכל הרב שטרן להתמודד. לאחר יום שלישי לא יוכלו להגיש שמות נוספים, ועל כן אם בציונות הדתית רוצים רב ראשי לירושלים מטעמם הם צריכים להגיש את שמו עד אותו היום.

עוד נודע לכיפה כי הרב יעקב שפירא, ראש ישיבת מרכז הרב, הוא אחד המועמדים האפשריים אשר שמם עלה כמחליפים לרב שטרן. כזכור, ביום רביעי שעבר פורסם לראשונה בכיפה כי הרב שפירא שוקל להתמודד לתפקיד רב העיר האשכנזי בירושלים, זאת אם הרב שטרן לא יוכל להתמודד.

מדובר בפעם הראשונה בה מודים גורמים בכירים העוסקים בנושא כי ייתכן ומועמד הציונות הדתית הרב אריה שטרן לא יתמודד לתפקיד, ובקריסה מסוימת של התמיכה בו, זאת לאור העיכובים החוזרים ונשנים במינויו, ובהתקרבות התאריך בו לא יוכל להתמודד על התפקיד. בציונות הדתית עם כן, מנסים להימנע מכישלון דומה לכישלון בבחירות לרבנות הראשית וחושבים על חלופות ליום שאחרי.