הרב יעקב שפירא צפוי להתמודד לתפקיד הרב הראשי לירושלים

פרסום ראשון: ראש ישיבת מרכז הרב צפוי להתמודד לתפקיד על רקע המעטות הסיכויים שהרב שטרן יוכל להתמודד. עוד מסתמן כי הרב שפירא יזכה לתמיכת הציונות הדתית ולתמיכת החרדים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 01/10/14 10:20 ז בתשרי התשעה

הרב יעקב שפירא צפוי להתמודד לתפקיד הרב הראשי לירושלים
פלאש 90, צילום: פלאש 90

ראש ישיבת מרכז הרב, הרב יעקב שפירא, צפוי להגיש מועמדותו לתפקיד הרב הראשי בירושלים, כך נודע הבוקר (ג') ל'כיפה'. מועמדותו של הרב שפירא, מגיעה על רקע המעטות הסיכויים של הרב אריה שטרן, מועמד הציונות הדתית, להתמודד לתפקיד, זאת מכיוון שהתגלו בעיות בהליך הסמכתו.

כבר בינואר 2012 נשמע שמו של הרב שפירא כמועמד אפשרי לתפקיד רב העיר האשכנזי בירושלים במסגרת דיל אפשרי בין אנשי דגל התורה, בראשות הרב יוסף שלום אלישיב זצ"ל. במפלגה החרדית הפעילו לחץ על ש"ס לקדם מועמדותם של גורמים מוסכמים על כל הצדדים, ובהמשך הדרך אף הגיע יו"ר ש"ס דאז, אלי ישי, לישיבת מרכז הרב על מנת להציע לרב שפירא את התפקיד. עם זאת, הדיל לא צלח מכיוון שהרב שטרן נחשב כמועמד הציונות הדתית והרב שפירא כפי הנראה לא רצה לפגוע בסיכוייו להיבחר, אך כעת כאמור סיכוייו להתמודד פחתו.

מינויו של הרב שפירא לתפקיד תלוי כעת בשאלה האם הרב שטרן אכן יתמודד בסופו של דבר לתפקיד, כשפחות מחודש נותר עד תאריך הבחירות, שיתקיימו ב-21 באוקטובר, כ”ז תשרי. כזכור, לפני מספר שבועות התגלה כי הרב שטרן לא קיבל את הסמכתו באופן תקין, ועל כן ייתכן כי לא יוכל להתמודד כלל לתפקיד. בנוסף, תלוי ועומד בג"צ בנושא טכני בנוגע לבחירות, שאם יתקבל ייתכן כי הבחירות לרב העיר ירושלים יידחו והרב שטרן, שיגיע בחנוכה הקרוב לגיל 70 לא יוכל להתמודד מפאת ההגבלה על גיל ההתמודדות.

בניגוד לרב שטרן, שנחשב כמועמד הציונות הדתית אך כאדם שהחרדים מתנגדים בנחרצות למינויו, צפוי הרב שפירא ליהנות מתמיכה רחבה של החרדים ושל הציונות הדתית - בשל היותו רב ציוני דתי, ויחד עם זאת כאדם המזוהה עם הזרם החרד"לי, המקובל יותר על החרדים. גם בבחירות לרבנות הראשית נחשב הרב שפירא כמועמד פשרה בין הציונות הדתית לחרדים, והוא זכה לתמיכה מצד רבנים בכירים, אך לבסוף לא הצליח להתמנות לתפקיד.

בתוך כך, אם אכן לא יוכל הרב שטרן להתמודד לתפקיד רב העיר ירושלים, ייתכן כי גם רב העיר צפת, הרב שמואל אליהו, יגיש מועמדותו לתפקיד רבה הראשי הספרדי של ירושלים, שכן בעבר נטען כי הוא לא מגיש התמודדותו לתפקיד על מנת שלא לפגוע בסיכוייו של הרב שטרן. אם אכן לא יוכל הרב שטרן להתמודד, ייתכן מאוד כי הרב אליהו יגיש אף הוא את מועמדו לתפקיד, ויתמודד בין היתר מול הרב חיים אמסלם, המזוהה אף הוא עם הציבור הדתי לאומי.

מהרב שפירא לא התקבלה תגובה

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן