ב"צהר" שכחו את הרב אליהו

הקמפיין החדש של ארגון הרבנים קורא לרפורמה ברבנות הראשית והשבתה לימי הרב קוק והרב עובדיה יוסף. ואיפה הרב מרדכי אליהו והרב אברהם שפירא?

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 27/08/12 08:26 ט באלול התשעב

ב"צהר" שכחו את הרב אליהו
כיפה, צילום: כיפה

הקמפיין החדש המפרסם את התוכנית החדשה של ארגון הרבנים "צהר" החל בראשית השבוע, לאחר שביום שישי האחרון הופצה התוכנית המלאה לכלל בתי הכנסת ואל עיתוני סוף השבוע המגזריים.

התוכנית החדשה קוראת לרפורמה בהתנהלות הרבנות הראשית לישראל, במסגרתה יותאמו שירותי הדת ומדיניות הרבנות לגישתו ודרכו של אברהם יצחק הכהן קוק. תוכנית "צהר" גובשה באחרונה על ידי הארגון, בהסכמת נשיא "צהר" הרב יעקב אריאל.

ב"צהר" ציינו כי התוכנית החדשה מבוססת על רצונם להתאים את פעילות הרבנות הראשית לישראל לימים של הרב אברהם יצחק הכהן קוק והרב עובדיה יוסף. הניסוח הביא לביקורת על הארגון, שכן שמותיהם של שני רבנים מרכזיים נשמטו מהתוכנית הנרחבת: הרב אברהם שפירא זצ"ל, שעמד בראש ישיבת "מרכז הרב", והרב מרדכי אליהו זצ"ל - מבכירי רבני הציונות הדתית.

ב"צהר" מיהרו להסביר כי מדובר בשגיאת ניסוח אך לא בהחלטה מכוונת. נשיא הארגון, הרב יעקב אריאל, הסביר כי "המילה 'ועד' כוללת את כולם" - כלומר, מהרב קוק זצ"ל ועד הרב עובדיה יוסף - ובתקופה זו כלולים גם הרב שפירא והרב אליהו. האם מדובר בטעות בניסוח או בכוונת מכוון? ל"צהר" הפתרונים.