בעקבות צוק איתן: עליה בדרישה למניינים ולחזנים בראש השנה בצה"ל

מוקד ´צו השנה´, המאפשר קבלת מתנדבים להשלמת מניינים בראש השנה בבסיסי צה"ל, מדווח כי מספר הפניות מצד הצבא עלה באופן משמעותי מאז מבצע צוק איתן

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 18/09/14 10:40 כג באלול התשעד

בעקבות צוק איתן: עליה בדרישה למניינים ולחזנים בראש השנה בצה"ל
איגוד ישיבות ההסדר, צילום: איגוד ישיבות ההסדר

מבצע צוק איתן הביא איתו בין היתר גל של התחזקות רוחנית, ומתברר כי ההתחזקות לא פוסחת על זמן ראש השנה. מוקד 'צו השנה, שהקימו בוגרי ישיבות ההסדר, מדווח כי השנה, לעומת שנה שעברה, מתקבלות פניות גדולות משמעותית מהצבא לקבלת מתנדבים להשלמת מניינים, בעלי תוקע וחזנים היודעים את נוסח התפילה.

המוקד, שהוקם בידי שראל שפייר ונדב מלכה, בוגרי ישיבת ההסדר בית אורות, מרכז זה מספר שנים את פניותיהם של אזרחים שמוכנים לשבות בבסיסים ובמוצבים השונים בראש השנה ומשדך את הפונים לבסיסים ולמוצבים על פי צרכי הרבנים צבאיים, המפקדים והחיילים בשטח. כמו כן, דואגים במוקד לקליטה ולאירוח נאות של הפונים בבסיסים ובמוצבים, באמצעות הרבנות הצבאית. בשנה שעברה, הגיעו כמאה מתנדבים, בוגרי ישיבות הסדר וישיבות גבוהות לבסיסים ולמוצבים בראש השנה.

"השנה בעקבות צוק איתן יש עליה גדולה בצורך במתנדבים. בבסיסים רבים יש צורך בחיילים למניין, בבעל תוקע או בחזן שיודע את נוסח התפילה. אנו מאמינים כי אחרי המבצע זו דרך משמעותית לחזק את חיילי צה"ל ולעזור להם להרגיש קרובים, גם כאשר הם רחוקים מביתם ומבני משפחתם", מספר שפייר.

איגוד ישיבות ההסדר פנו לישיבות וביקשו כי הבוגרים והאברכים יסייעו בהשלמות המניינים בבסיסי צה"ל ומוצביו בראש השנה במסגרת זו.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן