בעקבות משבר הרבנות הראשית: בנט מאיים לראשונה בפיצול "הבית היהודי"

יו"ר "הבית היהודי", השר נפתלי בנט, התייחס לכך שאנשי "תקומה" פעלו נגד החלטתו בנוגע לבחירות ברבנות הראשית ואמר: "נעשה חושבים לקראת הבחירות, אחדות חשובה - אך גם נאמנות"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 29/07/13 18:02 כב באב התשעג

בעקבות משבר הרבנות הראשית: בנט מאיים לראשונה בפיצול "הבית היהודי"
יחצ, צילום: יחצ

יו“ר ”הבית היהודי“ השיב היום (ב‘) לשאלות הגולשים בעמוד הפייסבוק הרשמי שלו, באירוח ספונטני עליו הכריז בעצמו במהלך הדיונים המרתוניים על תקציב המדינה, המתקיימים במליאת הכנסת.

במהלך האירוח נשאל בנט: ”אני מקווה מאוד שפעם הבאה אתה רץ לבד בלי מפלגת תקומה ונספחיהם (שטבון ויוגב), מה שהם עשו לך עם הבחירות לרב הראשי זה פשוט כפיות טובה. הצבעתי לך ולא לקיצוניים האלו“. בנט השיב בתגובה: ”בוודאי שנעשה הרבה חושבים לקראת הבחירות הבאות. אחדות היא דבר חשוב מאוד, אך גם נאמנות. נצטרך לחשוב“.

אמירה זו של בנט מגיעה על רקע העובדה כי השר אורי אריאל, מספר 2 שלו במפלגה, פעל נגד מינויו של הרב דוד סתיו לתפקיד הרב האשכנזי הראשי, זאת למרות שהמפלגה קיבלה החלטה דמוקרטית על תמיכה בו. כפי שדיווחנו בכיפה ביום שישי האחרון, השר אריאל אמר לאנשי הגוף הבוחר להצביע בעד הרב יעקב שפירא לתפקיד הרב הראשי האשכנזי - ולא לרב סתיו.

בנט תופס פיקוד (צילום: יחצ)

בנט אינו הבכיר הראשון במפלגה שמביע ביקורת על התנהלות ”תקומה“. קדם לו השר אורי אורבך שאמר בעקבות תוצאות הבחירות לרבנות כי ”הבעיה העיקרית היא בציונות הדתית פנימה, שבה רבנים ואחרים היו מוכנים לעשות הכל (הכל!) כדי שהרב סתיו לא ייבחר. על זה אסור לעבור לסדר היום“.

בתוך כך ובהתייחס להחלטת הממשלה על שחרור מחבלים כחלק מהתנעת המו“מ המדיני, טען שר הכלכלה כי ”לא אישרנו אתמול שחרור מחבלים ישראלים. אך הממשלה אישרה, בניגוד לעמדתי, שחרור רוצחים שאינם תושבי ישראל“. הוא טען כי נוכחות ”הבית היהודי“ בממשלה ”מועילה כרגע הרבה יותר מיציאה“ ולכן אין בכוונתו להודיע או לאיים בפרישה מהממשלה.