אורבך: רבנים ופוליטיקאים משלנו הפילו את הרב סתיו, אסור לנו לשתוק

השר אורי אורבך מתייחס לכישלון הציונות הדתית בבחירות לרבנות: "הבעיה העיקרית היא בציונות הדתית פנימה, שרבנים ואחרים עשו הכל כדי שהרב סתיו לא ייבחר. אסור לעבור על זה לסדר היום"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 26/07/13 18:50 יט באב התשעג

אורבך: רבנים ופוליטיקאים משלנו הפילו את הרב סתיו, אסור לנו לשתוק
יעקב גולן-cc-by-sa, צילום: יעקב גולן-cc-by-sa

השר אורי אורבך, ה“מנוע“ המרכזי מאחורי התמודדותו של הרב דוד סתיו בתוך ”הבית היהודי“, מתייחס היום (ו‘) לראשונה לתוצאות הבחירות לרבנות הראשית וקורא להתמודדות בתוך המגזר פנימה, נגד מי שגרמו להתמוטטות הפוליטית.

”תוצאות מצערות מאוד בבחירות לרבנות הראשית. כל אחד כמובן עם ה"אם רק היו שומעים לי". הבעיה העיקרית אינה החרדים וסגנונם, הש"סניקים והברכות/קללות שלהם. עם זה צריך להתמודד תרבותית ופוליטית בנפרד. הבעיה העיקרית היא בציונות הדתית פנימה, שבה רבנים ואחרים היו מוכנים לעשות הכל (הכל!) כדי שהרב סתיו לא ייבחר. על זה אסור לעבור לסדר היום“, כתב אורבך בעמוד הפייסבוק שלו.

אורבך היה הראשון בבית היהודי שתמך ברב סתיו והמוביל המרכזי של התמודדותו, עוד לפני שהשר נפתלי בנט, יו“ר המפלגה, ”העז“ לתמוך בו. היום דיווחנו בכיפה כי אחד האשמים המרכזיים בהפלת הרב סתיו הוא השר אורי אריאל, שפעל בלובי המלון אליו הגיעו חברי הגוף, בעד מועמדותו של הרב יעקב שפירא.