בעקבות חשיפת כיפה: "הבית היהודי" בירושלים עומד בפני פיצול בשל תמיכת בנט באורלב

בעקבות תמיכת במועמדותו של אורלב לתפקיד יו"ר סניף "הבית היהודי" בירושלים, מאיימים בסניף מפני הקמת רשימה חדשה שתתחרה נגד המפלגה. "הבית היהודי": לא נקבל פסילה אישית, בטח לא של אורלב

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 04/08/13 16:53 כח באב התשעג

פיצול בציונות הדתית בירושלים: בעקבות הפרסום הראשון בכיפה לפיו יו“ר ”הבית היהודי“, השר נפתלי בנט, החליט לתמוך במועמדותו של זבולון אורלב לתפקיד יו“ר הסניף הירושלמי, החליטו בכירי הסניף להתפצל ולהקים מפלגה חדשה אשר תתמודד נגד ”הבית היהודי“ בבחירות המקומיות למועצת העיר.

את המהלך מוביל הרצל יחזקאל, מקורבו של בנט, שהחליט לצאת נגדו ולעמוד בראש מפלגה עצמאית. אל יחזקאל יצטרף אריה קינג, פעיל ימין מוכר בירושלים, שיקבל מקום בכיר ברשימה החדשה. כמו כן צפוי לקחת חלק גם דב קלמנוביץ‘, שמאחורי הקלעים ניסה להתמודד על ראשות הסניף המקומי.

בפועל מדובר בחיבור בין שלושת הכוחות המרכזיים בציונות הדתית, כולל אנשי ”תקומה“ בעיר. למחנה שמוביל הרצל צפויים להצטרף גם פעילים צעירים ופעילי שכונות, שמסרו היום לכיפה כי מבחינתם מדובר ב“רשימה ישנה“ ו“פוליטיקה ישנה“ ולכן בכוונתם להתפצל אל רשימה חדשה, שתכלול לא רק ”פנים חדשות“ וצעירות, אלא גם תתן ביטוי לאנשי ”הר המור“ וישיבת ”מרכז הרב“. רז קיל, שהיה אמור להתמודד על משבצת הצעיר ברשימת ”הבית היהודי“, צפוי להתמודד אף הוא ברשימה החדשה של יחזקאל.

גורם בסניף אמר כי מדובר במשבר הנהגה של ממש: ”הרצל יחזקאל תמך בבנט והביא לו את הניצחון בפריימריז המקומי. תמיכת בנט באורלב, בעינינו, היא הפניית עורף לפעילים שהלכו איתו וכעת מסרבים לשתף פעולה עם החלטתו“.

מ“הבית היהודי“ נמסר בתגובה לכיפה כי ”יו“ר הבית היהודי יעדכן בימים הקרובים לגבי עמדתו בנוגע לסניף ירושלים. בוודאי שלא נקבל פסילה אישית של איש ובוודאי לא של אורלב שזכויותיו רבות“.

בנט למקורביו: אורלב הוכיח עשייה

כפי שנחשף היום לראשונה בכיפה, בנט צפוי להודיע בימים הקרובים על תמיכה במועמדותו של השר לשעבר זבולון אורלב, לתפקיד יו“ר ”הבית היהודי“ בירושלים. בנט נפגש השבוע עם אורלב ועם דב קלמנוביץ‘, יו“ר עמותת ”זוכרים“ שהתלבט בעצמו אם להתמודד בבחירות המקומיות. מקורביו של בנט אמרו היום לכיפה כי בכוונתו לתמוך באורלב.

"אורלב הוא בעל ניסיון רב, הוא מחוקק עתיר פרסים, והוא מעומד ראוי מאוד. הוא יכול להיות דמות משפיעה במועצת העיר, ויכול להביא מניסיונו החינוכי כמחוקק גם לירושלים", אמר בנט לאנשיו. גם על קלמנוביץ אמר בנט למקורביו כי הוא "הוכיח עשייה ומהווה סמל ודוגמא חינוכית בסיפורו האישי יוצא הדופן". אמסלם גם יכול להיות בחירה מעניינת, אך נראה כי בנט נוטה דווקא לתמוך באורלב, שמוכר יותר מקלמנוביץ‘ ויביא יותר קולות מקומיים סרוגים מהרב אמסלם.