פרסום ראשון: מסתמן כי בנט יתמוך באורלב לראשות סניף "הבית היהודי" בירושלים

השר בנט נפגש השבוע עם אורלב ועם קלמנוביץ‘ בירושלים ומקורביו אומרים לכיפה כי הוא נוטה לתמוך באורלב: "יכול לתרום מנסיונו הרב כמחוקק". בנט גם פועל לבחירת ראשי ערים מהבית היהודי בערים שונות בארץ

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 04/08/13 09:20 כח באב התשעג

פרסום ראשון: מסתמן כי בנט יתמוך באורלב לראשות סניף "הבית היהודי" בירושלים

השר נפתלי בנט צפוי להודיע בימים הקרובים על תמיכה במועמדותו של השר לשעבר זבולון אורלב, לתפקיד יו“ר ”הבית היהודי“ בירושלים - כך נודע לכיפה. בנט נפגש השבוע עם אורלב ועם דב קלמנוביץ‘, יו“ר עמותת ”זוכרים“ שהתלבט בעצמו אם להתמודד בבחירות המקומיות. מקורביו של אורלב אומרים הבוקר (א‘) לכיפה כי בנט נוטה לתמוך באורלב.

בסוף השבוע האחרון התפרסמו בעיתוני המגזר הדתי שמות המובילים את סניפי הבית היהודי בעשרות רבות של יישובים בארץ. מספר מקומות עדיין לא אוישו בראשי רשימות, ובשבוע הקרוב יכריע יו"ר הבית היהודי על עמדתו בנוגע לסניפים אלה.

בסניף רעננה, למשל, תצטרך להינתן הכרעה בין הכוחות הותיקים, אותם מוביל חיים גולדמן, יו"ר מועצת הסניף, לבין הכוחות הוותיקים יותר בראשות צביקה גרינגליק. גם באשקלון הקרב עדיין לא הוכרע - כאשר ההכרעה תהיה בין סגן ראש העיר היוצא עמרם בן דוד לבין הכוחות החדשים אותם מייצג עמיחי סיבוני.

בירושלים, אחת הערים הגדולות יותר, ישנם לפחות שלושה מתמודדים על ראשות הסניף המקומי. זבולון אורלב, שהיה ח"כ ושר לשעבר, דב קלמנוביץ‘, יו"ר ארגון "זוכרים", והפצוע הראשון של האינתיפאדה, והרב חיים אמסלם, ח"כ לשעבר מטעם ש"ס. יו"ר הבית היהודי השר בנט נפגש בשבוע שעבר הן עם אורלב והן עם קלמנוביץ‘. בשיחות עם מקורביו נראה שהוא קרוב מאד לתמיכה באורלב.

"מועמד ראוי מאוד", אורלב (צילום: יוסי זליגר, יחצ)

"אורלב הוא בעל ניסיון רב, הוא מחוקק עתיר פרסים, והוא מעומד ראוי מאוד. הוא יכול להיות דמות משפיעה במועצת העיר, ויכול להביא מניסיונו החינוכי כמחוקק גם לירושלים", אמר בנט לאנשיו. גם על קלמנוביץ אמר בנט למקורביו כי הוא "הוכיח עשייה ומהווה סמל ודוגמא חינוכית בסיפורו האישי יוצא הדופן". אמסלם גם יכול להיות בחירה מעניינת, אך נראה כי בנט נוטה דווקא לתמוך באורלב, שמוכר יותר מקלמנוביץ‘ ויביא יותר קולות מקומיים סרוגים מהרב אמסלם.

בעיר נוספת, קריית שמונה, הקרב מתנהל בין בן ציון יעקב לבין יורם מלול, והכרעה תתקבל השבוע.

גם לראשות הערים ”הבית היהודי“ משנסת מותניים. ישנם ערים בהם כבר נסגרו המועמדים והבית היהודי ינסה למנות שם ראש עיר משלו: קרית מלאכי, למשל, בה מצפה נפתלי בנט כי ינצח המועמד של הבית היהודי ללו זוהר. במבשרת ציון מועמד הבית היהודי הוא מוטי חזיזה, בטירת הכרמל מריצים בבית היהודי את אריה פרג'ון, באבן יהודה ירוץ משומר לוי, ואלון דוידי שעתיד להיות מועמד משותף של הבית היהודי והליכוד בשדרות. יש לציין כי בבית היהודי רואים חשיבות מיוחדת לנצח דווקא בערי פריפריה המזוהות כעיר ליכודית ולהביא בהן ניצחון לראשות העיר.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן