בעקבות הפרסומים: זארה יסירו את חולצות השואה ממדפי המכירה וישמידו אותם

לאחר הפרסומים אודות החולצות בעלות הטלאי הצהוב ששיווקה חברת זארה מודיעה החברה כי הסירה את החולצה ממדפי המכירה בכל העולם. "מתנצלים אם פגענו ברגשות לקוחותינו"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 27/08/14 12:15 א באלול התשעד

בעקבות הפרסומים: זארה יסירו את חולצות השואה ממדפי המכירה וישמידו אותם
Selfiy / Shutterstock.com, צילום: Selfiy / Shutterstock.com

שעות בודדות לאחר הפרסום ב'כיפה' אודות החולצות בעלות הטלאי הצהוב ששיווקה חברת האופנה זארה, מודיעה החברה כי תסיר את החולצות ממדפי המכירה בעולם ותשמיד אותם.

"הפריט המדובר מקולקציית " Cowboy Collection" לתינוקות עוצב בהשראת דמות השריף מסרטי המערב הפרוע. בפריט זה ניתן לראות כי על הכוכב מצוינת המילה 'שריף'. עם זאת, אנו יכולים להבין את הרגישות, ההקשר והקונוטציה שנוצרה. הפריט אינו קיים בארץ, ומיד כשהתברר העניין הוחלט להסירו ממדפי המכירה בכל העולם.אנו מביעים את התנצלותנו הכנה אם כתוצאה מכך פגענו ברגשות לקוחותינו", נמסר מזארה.

כזכור, הבוקר (ד') פורסם ב'כיפה' כי רשת האופנה הספרדית זארה פרסמה לאחרונה למכירה חולצה עליה מופיע מעין טלאי צהוב בקולקציה המופיעה באתר האינטרנט. באתר כתוב כי החולצה מיועדת לילדים מגיל שלושה חודשים ועד גיל שלוש.

מדובר בחולצת פסים עליה מופיע טלאי צהוב גדול. מדובר כפי הנראה בחולצת 'שריף' עם פסים בכחול לבן וטלאי צהוב שמדמה את הכוכב של השריף, אך בפועל העיצוב מזכיר באופן מטריד ביותר את הטלאי הצהוב אותו אולצו לענוד על בגדיהם בזמן השואה.

זו לא הפעם הראשונה בה חברת האופנה מסתבכת, כשב-2007 נאלצה החברה להוריד תיקים מתוצרתה שהיו מעוטרים בין היתר בצלבי קרס. התיקים הוסרו מהמדפים בעקבות תלונות זועמות. דוברות החברה טענה כי התיקים הגיעו מספקים חיצוניים ובחברה לא הבחינו בסמל הנאצי שנפוץ בהודו כסמל הינדי.

(צילום: צילום מסך)

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן