בעקבות הפרסום ב'כיפה': חברי כנסת דורשים לפטר את הרב לוינשטיין ולהפסיק את תקצוב המכינה

בעקבות דברין של הרב לוינשטיין על הקהילה הלהט"בית, אומרת ח"כ זהבה גלאון: "יש כאן מאבק. הוא לא סוד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/07/16 13:14 ט בתמוז התשעו

בעקבות הפרסום ב'כיפה': חברי כנסת דורשים לפטר את הרב לוינשטיין ולהפסיק את תקצוב המכינה
Hadas Parush/Flash90, צילום: Hadas Parush/Flash90

בעקבות הפרסום בכיפה חברי כנסת ממפלגות שונות הגיבו לדבריו של הרב יגאל לוינשטיין שפורסמו ב'כיפה' על השתלטות ההומואים, "סוטים" כפי שהקפיד הרב לוינשטיין לקרוא להם, על הצבא.

יו"ר מרץ ח"כ זהבה גלאון אמרה: "לווינשטיין מחנך מאות חיילים במכינת עלי, והוא נחשב לדמות חשובה ונערצת בעולם המכינות. מי שחותם לו על המשכורת זה אני ואתם, כן, אפילו הסוטים מביניכם. אנחנו משלמים לו כדי שילחם נגד שילוב להט"בים בצה"ל, והמסים שלנו הם אלו שמממנים את המשרה המפנקת שבמסגרתה הוא מלמד אנשים מה סוטה ומה לא, מי רשאי להרצות בבסיסים ומי לא, מי בן-אדם מספיק ומי לא".

[embed]

]

גלאון עוד הוסיפה בביקורתה ואמרה: "יש כאן מאבק. הוא לא סוד. הוא מוצהר. הרב לווינשטיין לא מתבייש במה שהוא אמר. לא ראיתם את הקהל שלו קם ומוחה. באתר "כיפה" פשוט העלו את הדברים ליוטיוב, בלי מילת הבהרה. יש כאן מאבק, והגיע הזמן להחליט באיזה צד אתם במאבק הזה".

שפיר קראה לעצור את התקציב למכינה בעלי: "המכינה של לוינשטיין - והמשכורת שלו - ממומנות מכספי המסים של כולנו דרך משרד החינוך. את זה צריך לעצור מיד".

ח"כ קסניה סבטלובה פנתה במכתב חריף לשר החינוך ולשר הביטחון: "קראו לסדר את הרב יגאל לוינשטיין שמשתמש בתפקידו כאיש חינוך כדי לזרוע פילוג בעם ולהסית נגד להט"בים"

ח"כ סבטלובה כתבה במכתבה: "לוינשטיין מקבל את משכורתו ממשרד החינוך, ולמכינה בראשה הוא עומד מוקצים תקציבים ממשרד הביטחון. לא יתכן שתחת עיניכם הפקוחות יערוך כנסים "להתמודדות עם רפורמים וקונסרבטיבים", וחמור מכך, יסית נגד להט"בים ויקרא להם סוטים ובכך יכשיר פגיעה בהם. מדבריו משתמע כי מטיף לפגיעה בחפים מפשע בכך שאומר כי "לוחם לא יכול להילחם אם הוא לא בטוח שהוא מאה אחוז צודק והשני רשע גמור" ובכך מבקש למחוק את הקוד האתי של צה"ל".

גם ח"כ אילן גילאון הגיב ואמר: "מבהיל לחשוב שלאיש בעל הדעות החשוכות האלה ישנה נגיעה לצה״ל ולכל מה שקשור בזהות יהודית. לוינשטיין שייך לכל אותם אלה שהיו רוצים לראות את ישראל נהפכת למדינת הלכה טאליבנית, בה נשים ולהט״בים נרדפים ומוקצים. אין לו מקום בצה״ל ועל רקע דבריו ודברי הרבצ״ר המיועד, אני מציע לרמטכ״ל לערוך בדק בית איך קרה שגזעים רקובים כל כך היכו שורשים בצבא הגנה לישראל".