בעקבות הפיגועים לא תותר כניסת פלסטינים לגוש עציון

בעקבות גל הפיגועים והמתיחות הגדולה באזור גוש עציון - לא תותר כניסת פועלים פלסטינים ליישובי גוש עציון. וגם, ח"כ מועלם תעביר את לשכתה לגוש עציון כהזדהות

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 23/11/15 08:58 יא בכסלו התשעו

לפי הוראת מפקד חטיבת עציון אלוף משנה רומן גופמן, לא תותר היום (ב') כניסת פועלים פלסטינים לכלל יישובי גוש עציון. הוראה זו מגיעה בעקבות פיגועי הטרור הקשים שפוקדים את האזור לאחרונה, רק אתמול התרחשו במוקדים אלו 3 פיגועים שונים, כאשר אתמול בצומת הגוש, נרצחה באכזריות הדס בוכריס.

בפיגועים שהתרחשו בחודשיים האחרונים נהרגו 22 בני אדם ונפצעו יותר מ190. אתמול מאות תושבי גוש עציון הפגינו מול ישיבת הממשלה במחאה על המצב הביטחוני הקשה ששורר באזור. המפגינים דרשו לסגור צירי תנועה משותפים לישראלים ופלסטינים.

לאור זאת, חברת הכנסת שולי מועלם רפאלי, תושבת גוש עציון החליטה להעביר היום את לשכתה הפרלמנטרית לצומת גוש עציון כסימן הזדהות עם התושבים וכמחאה על המצב. מועלם אמר כי "בתור אזרחית המדינה וכתושבת גוש עציון, אני דורשת ממשלת ישראל לצאת במצע 'חומת מגן 2' בחברון וסביבותיה. זהו קן הצרעות הגדול ויש למגר אותו. החלטתי להעביר את לשכתי לצומת גוש עציון נועדה גם לאותת לראש הממשלה שדווקא לאור ההסלמה יש להחיל ריבונות ישראלית ביהודה ושומרון ולהתחיל בגוש עציון."

(צילום: דוברות ח"כ מועלם) לשכתה של ח"כ שולי מועלם בצומת הגוש



עוד בעקבות המצב הביטחוני צפוי לנחות היום בישראל, שר החוץ האמריקני ג'ון קרי. בחודש שעבר נפגש קרי עם ראש הממשלה נתניהו בגרמניה שם אמר כי "ישנה דרך להרגעת המצב ולמציאת אופן שבו ניתן להתקדם הלאה".