בעקבות החקירה: פרח לרנר הושעתה מתפקידה

נציבות המדינה הודיעו לעורכי דינה של פרח לרנר כי היא מושעית מתפקידה למשך ארבעה חודשים מכיוון שהחשד הוא לעברה שיש עמה קלון

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 25/10/15 09:22 יב בחשון התשעו

בעקבות החקירה: פרח לרנר הושעתה מתפקידה
דוברות, צילום: דוברות

פרח לרנר, יועצתו הבכירה של בנימין נתניהו, הושעתה למשך ארבעה חודשים מתפקידה בשל חשד לביצוע עברה שיש עמה קלון, כך הודיעה נציבות המדינה לעורכי דינה.

ביום שישי האחרון נשלח מכתב מנציבות המדינה לעורכי דינה של לרנר, בו צוין כי הפרת אמונים, העברה בה חשודה לרנר, הינה עברה שעשוי להיות עמה קלון, ולכן נדרשת השעייתה.

עורכי דינה של לרנר, יעקב וינרוט ועמית חדד, מסרו בתגובה להשעייתה באתר וואלה: "השעיה היא בדרך כלל דרך המלך במקרה של חקירה. במקרה הנוכחי יש לנו הרבה מה לומר על ההשעיה, אבל בשלב זה אנו מרכזים את כל המאמצים שלנו בהוצאת האמת לאור, ואין לנו ספק שבתום הבירורים והחקירות פרח לרנר תנוקה מכל חשד".

לפני כחודש נחקרו פרח ואבי לרנר באגף החקירות והמודיעין להב 433 יאח"ה בחשד לביצוע בברות מרמה והפרת אמונים. החקירה החלה בעקבות חשד לכך שפרח לרנר פעלה במסגרת תפקידה וקשריה לקידום עניינים הקשורים לעסקיו הפרטיים של בעלה, אבי לרנר, במסגרת הפעילות הבוקר ביצעה היחידה חיפוש בבית החשודים ובמשרדי העסק הפרטי ותפסה מחשבים ומסמכים. השניים נחקרו באזהרה משך כשמונה שעות במשרדי היחידה ובסיומה שוחררו בתנאים כספיים ואיסור יצירת קשר עם מעורבים.

לרנר (38) נולדה באשדוד, למשפחת אלימלך, משפחה מוכרת בקרב המגזר הציוני דתי באשדוד. למדה באולפנה בעיר ובמקביל הדריכה בבני עקיבא, ועשתה את שירות הלאומי שלה כמדריכת טיולים בהתנחלות שבי שומרון. היא נשואה לאבי לרנר, בעלי חברת היח"צ והייעוץ התקשורתי לרנרקום, אשר שימש בבחירות האחרונות לכנסת כיועץ רה"מ לענייני המגזר.

היא החלה את דרכה הציבורית כעוזרת לזבולון אורלב ב-2001 כשכיהן כשר, ולאחר מכן שימשה כיועצת של השר דאז אבי דיכטר.מאז 2009 עובדת לרנר עם נתניהו ונחשבת לאשת הביצוע שלו במערכת הפוליטית. הייתה מעורבת במשא ומתן הקואליציוני ובתהליך חלוקת התפקידים לבכירי הליכוד, ונחשבת כאחת הבכירות ביותר בסביבתו של נתניהו.

היא נחשבת כדמות היודעת להניע פוליטיקאים לפעולה, ועל כן שרדה את הטלטלות בלשכת ראש הממשלה בשנים האחרונות. היא נחשבת כאחת הנשים החזקות בממשלה ובכנסת, ופועלת כבר שנים מאחורי הקלעים.

בעלה, אבי לרנר, הוא איש יחצ ויועץ אסטרטגי מוכר בציונות הדתית. בין הלקוחות של חברת הייעוץ שלו נמנים בתי הדין הרבניים, המועצה האזורית גוש עציון ועיריית ירושלים. בבחירות האחרונות שימש לרנר כאחראי יחסי הציבור של ראש הממשלה נתניהו במגזר הדתי לאומי.