בעקבות הוונדליזם והאלימות: בית העלמין תל רגב הושבת עד להודעה חדשה

הלחץ נמשך: מנכ"ל בית העלמין, תל רגב, פנה במכתב חוזר למשרד לשירותי דת ולמשטרה בדרישה לממן את השמירה בבית העלמין ולמנוע את הוונדליזם והגנבות

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 26/04/15 12:29 ז באייר התשעה

בעקבות הוונדליזם והאלימות: בית העלמין תל רגב הושבת עד להודעה חדשה
אילוסטרציה: המשרד לשירותי דת, צילום: אילוסטרציה: המשרד לשירותי דת

כפי שפורסם לראשונה בכיפה, הבוקר הושבת באופן רשמי בית העלמין, תל רגב ליד חיפה. מנהל בית העלמין משה פרג'ון פנה בשרשרת מכתבים אל המשרד לשירותי דת בראשות סגן השר, הרב אלי בן דהן ואל מפקדי תחנת זבולון ומחוז צפון בדרישה לפעול באופן מידי למימון השמירה ולאכיפת החוק במקום.

פרג'ון טוען במכתביו, כי עלות השמירה על בית העלמין בכדי למנוע את תופעות הוונדליזם, הגניבות ותקיפות השומרים עומד על 100 אלף ₪ בחודש. לטענתו, המשרד דחה את הבקשה עד עתה בתואנה שיש צורך להמתין לאישור תקציב המדינה מה שהביא בסופו של דבר להשבתת הפעילות בבית העלמין. פרג'ון פנה היום בדרישה חוזרת למשרד הדתות בבקשה למצוא את המימון הדרוש לשמירה במקום ולמשטרה להחזיר את האכיפה המוגברת במקום.

כזכור, חשפנו ב'כיפה' לראשונה בשבוע שעבר כי הנהלת בית העלמין תל רגב תשבית את פעילותה בעקבות מסכת של וונדליזם, גניבות ואיומים על חייו של מנכ"ל המקום בידי תושבים בכפר בדואי סמוך.

לידי 'כיפה' הגיע מכתב מעורך דינה של מועצת בתי העלמין היהודיים תל רגב, בית עלמין אשר משרת את תושבי הצפון, לניצב דביר זוהר, מפקד המחוז הצפוני של משטרת ישראל, בו הוא מתריע כי שוב ושוב מתקבלים איומים על חייו של מנכ"ל בית העלמין אריה פרג'ון. מכיוון לטענתו התלונות לא מטופלות, הוא משבית את בית העלמין מפעילות.

במכתב, אשר הוגדר כדחוף, ואשר העתקים ממנו נשלחו גם לשר הדתות נפתלי בנט, סגן השר הרב אלי בן דהן, מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו, מנכ"ל משרד הדתות אלחנן גלט ואילן סרנדל, מפקד תחנת זבולון, מבהיר עורך הדין שמואל ברח"ד כי "בשבועות האחרונים הגישה מרשתי פעמים מספר תלונות בתחנת משטרת זבולון על מעשיי ונדליזם וגניבות שמתרחשים בבית העלמין האזורי תל רגב ובין השאר אף הושחתו ונגנבו ממתחם תל רגב מצלמות אבטחה, ציוד קבורה. הושלכו רימוני רסס ומעשיי בריונות נוספים".